Dag 10 - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Jessica&Martijn

10 September 2018 | Verenigde Staten, Anchorage

Na een nacht in het Lakeshore Inn and Suites, waar de kamerdeuren nog open gaan met sleutels, was het tijd om de weg op te gaan.
Op de planning van vandaag stond een rit van ongeveer 3uur naar Seward. Seward is een stadje op het Kenai schiereiland dat bekend staat om de haven die het hele jaar door ijsvrij en dus bereikbaar blijft. Tevens wordt hier veel vers gevangen vis aan wal gebracht en is het, het eindpunt van de Alaska Railroad. Ook de historische Iditarod-route start in Seward, over die route werden in de wintermaanden materialen, post en proviand met sledehonden naar het binnenland van Alaska gebracht en kwam goud mee terug. Tegenwoordig is de Iditarod een sledehonderace gebasseerd op de historische route, echter het beginpunt van die race is in Anchorage en niet in Seward.

Voordat het echter zover was hebben we eerst een rondje gereden om Lake Hood, een meer dat vlakbij het hotel ligt en dat gebruikt wordt als vliegveld voor watervliegtuigjes. Met de auto is het mogelijk om vrijwel om het gehele meer te rijden, vliegtuigen hebben echter ten alle tijden voorrang en kunnen ook geweeon de weg oversteken. Rondom het hele meer staan kleine schuurtjes, watervliegtuigen (honderden) en bedrijfjes, er was dus meer dan genoeg.
Na een rondje om het meer gereden te hebben was het dan toch echt tijd om richting Seward te rijden.

Enkele mijlen na ons vertrek uit Anchorage kwamen we bij ons eerste stoppunt Beluga Point waar je, en je verwacht het niet, Beluga's kan spotten wanneer de de baai in en uit zwemmen met de getijden mee. Wij arriveerden daar rond 11:45u en volgens een mevrouw waren de Beluga's iets verder op gespot en kwamen ze richting ons. Wij hebben gewacht to 12:45u en zonder ook maar een Beluga gezien te hebben zijn we weer in de auto gestapt.
Beluga's zijn trouwens witte dolfijnen, maar dat hebben jullie natuurlijk allemaal al opgezocht via google.

Enkele mijlen verder kwamen we aan bij de Falls Creek Trail voor een wandeling langs het stroomgebied van een riviertje dat vol met watervallen zit, vandaar waarschijnlijk ook de naam. Na een half uurtje uitsluitend berg op gelopen te hebben vonden we het welletjes en besloten we om terug naar de auto te lopen omdat we niet al te laat in Seward wilden aankomen.
De terugweg duurde ongeveer 10 minuten korter dan de heenweg dus al vrij snel waren we terug bij de auto en vervolgende weonze weg over de AK-1.

Na mijlen langs de Turnagain Arm gereden te hebben boog de AK-1 af richting de binnenlanden van het Kenai schiereiland. Op dat gedeelte van de weg zijn meerdere uitzichtpunten waarvan we er een hebben gebruikt voor een korte plas en benenstrek pauze. Verderop verlieten we de AK-1 bij Tern Lake en reden we verder over de AK-9 met als eindpunt Seward.

Aangekomen in Seward viel ons meteen een groot cruiseschip op en was onze eerste stop het visitor center van het Kenai Fjords National Park, helaas was het visitor center de week ervoor al gesloten en zou deze pas in mei weer open gaan, maar zooooo lang konden we natuurlijk niet wachten.
Dus op naar ons hotel om in te checken en het stadje te voet te gaan verkennen. In het stadje hebben we vrijwel alle giftshops bezocht waar we uiteindelijk een paar leuke souvenirs gekocht hebben.

Na onze shopping spree was het tijd om wat te gaan eten, onze keus viel op het The Lagoon district aan de jachthaven die vooral vol lag met vissersbootjes. We hebben lekkere verse vis gegeten bij Ray's waarna we terug zijn gereden naar het hotel en nog een rondje hebben gelopen in het stadje. Uiteindelijk was het tijd om terug naar het hotel te gaan waar we nog een verhaaltje hebben geschreven voordat we onze ogen sloten na wederom een geweldige dag.

• 12 September 2018 - 20:34

Saartje.:

en leuk geshopt
    jammer geen witte dolfijnen gezien.