Day 5 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Day 5 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Day 5

Door: Martijn

12 Maart 2013 | Verenigde Staten, Monterey

Vandaag is het wederom mijn beurt om een verhaaltje te schrijven... Jessica is daar veel beter in maar jullie zullen het met mij moeten doen ;).

De dag begon fris en mistig! Meteen waren we heel blij dat we gisteren de 17 Mile Drive hadden gereden omdat er vandaag met dit weer niet veel te zien zou zijn.
Op de planning voor vandaag stonden een Walvistocht en een relax middagje in Monterey. De Walvistocht begon om 10:00u vanochtend en zou t/m 13:00u duren. Het weer was goed genoeg voor een walvistocht ondanks dat het landinwaarts mistig was, was het aan de kust helder genoeg. Tegen de tijd dat de de boot vertrok begon het al op te klaren.
Meteen al was het een en ander aan zeeleven te zien, de haven zat vol met zeeleeuwen, zeehonden, vele soorten vogels en zeeotters!
De tocht begon lekker rustig en de zee leek rustig. Echter zodra we de baai uit waren en in open zee kwamen werden de golven hoger en ging de tocht steeds meer lijken op een achtbaan, wat ik erg leuk vond.
Als eerste kwamen we een school tegen met dolfijnen, deze kwamen ook naast de boot zwemmen en sprongen vaak uit het water.
Na het zien van de dolfijnen gingen we op zoek naar walvissen, Jessica had het echter al opgegeven omdat de ruige zee haar iets te veel werd. Zij ging achterin de boot zitten waar je het minst last had van de golven. Zelf ben ik voorop blijven staan en na een tijdje varen kwamen we 2 bultruggen tegen, deze bleven echter vrij rustig en lieten alleen af en toe hun rug zien. Jessica heeft ze ook kunnen zien vanaf het achterdek. Na enkele foto's en filmpjes te hebben gemaakt was de tocht al weer ruim over de helft en ben ik bij Jessica gaan zitten.
Op de terugweg zijn we weer een groep met ongeveer 500 dolfijnen tegen gekomen, hier nog een paar foto's en filmpjes van gemaakt waarna de tocht er alweer op zat.
Eenmaal in de baai begon Jessica zich weer beter te voelen en bij terugkomst in de haven was ze weer helemaal de oude :).

Aan wal zijn we vervolgens een broodje gaan eten en door het stadje gewandeld. Inmiddels was het weer lekker zonnig en uit de schaduw zelfs warm en zijn we naar het Fisherman's Shoreline Park gelopen waar we nog ruim 2 uur hebben gewandeld en gezeten met uitzicht op de baai en vele zeehonden.

Omdat er in het shopping centre bij het motel geen gewone supermarkt is zijn we, na een tussenstop in het motel, naar Carmel gegaan waar ook een shopping centre zit, deze bleek echter tegen te vallen maar had wel een gewone supermarkt waar we de zo begeerde Nutella hebben gevonden!
Nog even tanken want we konden nog maar 100 mijl rijden (160km), dat is niet weinig maar omdat er voor de komende 2 dagen een groot natuurgebied in de planning staat wilden we toch de tank vol hebben.
Het tanken was een echte openbaring, we hadden omgerekend ongeveer 33 liter getankt voor 28 euro (8.8 gallon voor 37 dollar).

Na het tanken zijn we gaan eten bij Jack in the Box, een echt Amerikaans Fast-Food keten. Ook hier stonden we wederom voor een verrassing, de jongen achter de toonbank die onze bestelling aannam was namelijk een Nederlander! Hij heeft vanaf z'n 10e in Nederland gewoond omdat zijn stiefvader een Nederlander is. Omdat hij zijn echte vader wilde bezoeken is hij vorig jaar zomer naar de VS verhuisd, na de zomer gaat hij echter weer terug naar Nederland. Terug naar zijn moeder en vrienden om vervolgens een studie te gaan volgen. Amerika is volgens hem het ultieme vakantieland maar Nederland schijnt veel leuker te zijn om in te wonen.

Al met al is er weer een dag voorbij en zijn we nu aan relaxen in het motel, alle apparaten opladen, verhaaltje schrijven, foto's en filmpjes op de hardeschijf zetten etc.

Morgen gaan we zoals gezegd richting de Big Sur waar we waarschijnlijk veel gaan wandelen. Overnachten gaan we morgen in San Simeon.

• 13 Maart 2013 - 09:50

Miranda:

Hoi Jessica en Martijn,

Nou Martijn, complimenten hoor, jij kan er ook wat van. Ik vind je verhalen erg boeiend om te lezen, dus jij kan net zoals Jess goed verslag doen van de reis. Leuk voor Jessica dat ze nu dolfijnen in het wild heeft kunnen zien, was toch ooit een meisjesdroom. Heel veel plezier samen verder en ben benieuwd naar het volgende verslag. Hier alles goed hoor. Dikke kussen voor jullie beiden.
    XXXXXXXXXMirandaXXXXXXXXXMamaXXXXXXXXX

• 13 Maart 2013 - 12:43

Oud Tante Saar:

Hallo Jessica en Martijn
    Wij vinden het fijn dat jullie de reisverslagen door mailen mooie plaatjes hebben jullie gemaakt vooral met de dolfijnen krijg je niet genoeg van. Ik kon er ook zo van genieten.
    En met de boot de zee op geweest spannend!
    Ben wel een beetje jaloers hoor (grapje).
    Ga zo door met jullie reisverslagen.