Day 4 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Day 4 - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Day 4

Door: Jessica

11 Maart 2013 | Verenigde Staten, Monterey

Na een heerlijke nacht slapen in een megabed en snel ontbijtje met onze ingeslagen broodjes van de supermarkt gauw vertrokken uit het motel. Om 10 uur precies waren we aangekomen bij de Mystery Spot in Santa Cruz. Het is een mysterieuze plek waar met de zwaartekracht geknoeid is. Voor je gevoel sta je recht, maar als je naar je voeten kijkt toch niet! Balletjes die naar boven rollen, een trap op lopen en scheef staan... Onze hersenen nemen ons natuurlijk voor het grootste deel in de maling ;).

Onderweg naar Monterey hebben we de prachtigste uitzichten gezien, Highway 1 is een schitterende route. Van zee in de verte tot de grootst uitgestrekte weilanden. Bij Moss Landing zijn we nog even van de weg geweest om op het strand naar de Pacific Ocean te kijken, enkele ervaren surfers durfden de golven aan, maar anders is de zee te gevaarlijk. Omdat het weer ook goed mee zit (18 graden, lekker zonnetje, met een frisse wind) besloten vandaag de 17 mile drive te gaan doen. Een route van, zoals gezegd, 17 mile langs allerlei mooie uitkijkpunten. Het liegt er niet om, we hebben zeehonden gezien, de oudste cypressen van Monterey en gepicknickt op het strand.

Aan het einde van de middag naar het volgende motel gegaan, gelegen vlakbij het centrum van Monterey. Een leuk motel om te zien, aardige mensen en de kamer is netjes met weer een heerlijk kingsize bed (helaas passen die niet in de koffer mee terug...). Tegenover het motel zit een groot winkelcentrum, we hebben er even rondgelopen en Mexicaans gegeten (medium saus was voor mij toch nog wat te heet van het goede!). Omdat we nog wat dingen voor onderweg wilden halen naar de supermarkt geweest. Het bleek een supermarkt voor megahealthfreaks te zijn. Alles organic, alles 5x zo duur als 'normaal'. Martijn had me al gewaarschuwd dat Californië bekend staat om zijn healthy way of life, maar dit is zelfs voor mij iets te organisch (en dat klinkt niet eens lekker!). Toch maar wat boodschapjes gehaald, want een andere keus was er niet. Gelukkig verkochten ze wel Ben&Jerry's <3. Morgen staat een whale watching tour op het programma, hopelijk zien we er een paar!