Day 6 - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Day 6 - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Day 6

Door: Martijn

13 Maart 2013 | Verenigde Staten, San Simeon

Omdat Jessica al in slaap gevallen is krijgen jullie vandaag nog een verhaaltje van mij :).

Vandaag hebben we een uitslaap dag gehad tot een uur of 9 vanochtend. Tot 9uur slapen is voor ons uitslapen omdat we de dagen meestal vroeg beginnen. Eenmaal wakker en in de kleren hebben we de auto volgeladen en hebben we Monterey/Carmel achter ons gelaten.
Vandaag stond de Big Sur op de planning, de Big Sur is het kust gebied tussen Carmel en San Simeon. Al vrij snel kwamen we ons hoofddoel tegen: Point Lobos.
Point Lobos is een groot natuurreservaat waar je allerlei soorten dieren en landschappen tegenkomt. Het weer was goed, de zon scheen en het was warm dus zijn we eerst een wandeling gaan maken aan de noordkant van Point Lobos bij Whalers Cove and Bluefish Cove. Hier liep je door het bos langs stijle rotsen waaronder een ruige zee tegen de kust sloeg. We hebben er geen woorden voor om uit te leggen hoe prachtig dit allemaal was.

Na onze wandeling was het alweer lunchtijd en zijn we lekker in het zonnetje gaan eten bij Whalers Cove waar de eerste mensen een walvisstation hadden voor de walvisjacht.
Na de lunch zijn we verder gegaan naar Cypress Cove en Sea Lions Cove. Hier was het zeer mistig en frisjes (dit terwijl het nog geen 5 miniuten rijden is van Whalers Cove). Ook hier hebben we wederom een zeer mooie en onbeschrijfelijke wandeling gemaakt.
Tot slot zijn we nog gaan wandelen bij Birds Cove aan de zuidkant van Point Lobos, hier was een prachtig wit strand met helder blauw water en wederom onbeschrijfelijke landschappen.

Na deze laatste wandeling was het alweer tijd om te beginnen aan de autorit door de Big Sur over highway 1. het was inmiddels 1600u en de rit naar San Simeon van nog geen 80mijl zou volgens de tomtom een kleine 2uur gaan duren.
De rit bracht ons langs vele landschappen over bochtige berg/kustweggetjes. Op sommige punten zat je op 400m boven de zee en zag je onder je de zee tegen de kust aan beuken tegen vrijwel verticale rotsen. Dit terwijl je aan de andere kant nog meer stijle rotsen zag met mega bossen! Echt een zeer mooi gezicht! Onderweg natuurlijk nog enkele keren gestopt om foto's en filmpjes te maken.

Toen we rond 1800u bijna bij het motel waren moesten we wachten omdat de Highway Patrol het verkeer had stilgzet i.v.m. filmopnames (het leek op achtervolgings opnames). Na ongeveer 10min te hebben gewacht mochten we doorrijden en konden we niet veel later inchecken in Silver Surf Motel te San Simeon.
Hierna nog even gegeten en de planning voor morgen gemaakt.

Op de planning voor morgen staat een roadtrip naar Arroyo Grande in de buurt van Santa Maria. Onderweg komen we langs enkele natuurparken waar we wandelingen gaan maken.

Dit was het weer voor vandaag, tot morgen!

P.S. voor de genen die een route van ons hebben gekregen: We hebben 1 dag overgeslagen. Voor de Big Sur hadden we 2 dagen geplanned, echter door een gebrek aan motels onderweg hebben we dit ingekort tot 1 dag. Morgen is daarom dag 8 op de planning

• 15 Maart 2013 - 16:35

Peter En Saar:

Hallo Martijn en Jessica
    Weer prachtige foto's hebben jullie gemaakt,dat is genieten
    daar in Amerika.Mooi Land.