Dag 15 - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

15 September 2018 | Verenigde Staten, Anchorage

Vanochtend konden we een beetje uitslapen, om 08:15u ging de wekker.
De dag begon voor Jessica met een videobel gesprek met ome Arie en ik begon alvast met het inpakken van mijn tas. De koffers hadden we gisteravond al grotendeels ingepakt voor de reis naar Seattle dus daar hadden we niet heel veel werk aan.
Na het videogesprek was het tijd voor een ontbijtje, douchen, alles dubbel checken, de auto inladen en uitcheken.

Omdat onze vlucht naar Seattle pas om 21:00u vertrekt hadden wij besloten om van vandaag een relaxte shopdag te maken in Anchorage. Als eerste stond een bezoek aan Bass Pro Shop op de planning. Tijdens onze vorige reis had Jessica bij de Bass in Nashville dekens en dekbedden gezien in countrystyle die super zacht waren, echter omdat onze koffers vol zaten en we toen maar 1 koffer per persoon mee mochten nemen hebben we deze toen laten liggen.
Tijdens deze reis mogen we echter op alle vluchten 2 koffers per persoon mee nemen vanwege het IPB'en op Delta Air Lines en een First Class boeking bij Alaska Airlines. Op naar de Boss dus voor een dekbed, na een half uur dekbedden bekijken, twijfelen, opmeten, wegen etc. besloten we om een grote, zachte, deken mee te nemen die kan dienen als topper of als dekentje op de bank. We twijfelden te erg over de dekbedden sets. De goedkoopste ($40,-) was van twijfelachtige kwaliteit en de duurdere optie ($180,-) was duur genoeg om de twijfel toe te laten staan, vooralsnog is het dus bij een topper gebleven.
Omdat de Bass Pro Shop ook veel (outdoor)kleding in het assortiment heeft hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt en nog een paar shirtjes gekocht.

Na de Bass was het tijd voor downtown Anchorage en omdat de stad onmetelijk groot is, een wirwar van wegen kent en super mega veel druk is zijn we zonder TomTom naar 5th Ave gereden. Van parkeerplaats tot parkeerplaats was het nog geen 10 minuten rijden.
Eenmaal in downtown zijn we eerst naar de naastgelegen brandweerkazerne gelopen voor de nodige foto's van het mooie speelgoed die de stoere vrouwen en mannen hier tot hun beschikking hebben.

Na het maken van de foto's deden we een ronde giftshops op 4th Ave omdat we nog niet voor iedereen (en onszelf) voldoende souveniertjes hadden gekocht. Tot aan de Harde Rock Kroeg vonden we echter niets dat we zo mega leuk vonden om ons zuurverdiende geld aan te spenderen. Daarom dus eerst maar eens naar Harde Rock Kroeg voor een welverdiende lunch, we waren weer eens eensgezind en gingen beide voor een flatbread. Jessica nam de margarita en ik de spicy chicken. Beide plattebroden waren heerlijk waarna we afsloten met een lekker toetje die we samen deelden. Als afsluiter moest er natuurlijk een specifiek Anchorage speldje mee naar huis als aandenken.

Met een goed gevulde maag was het op naar de volgende giftshop waar we wel de dingen vonden die we in gedachten hadden. Gelukkig maar, anders hadden we mensen teleur moeten stellen....
Na een wandeling richten het state monument en terug naar 5th Ave. was het tijd om de mall in te gaan. We begonnen bij de Pandora waar Jessica een Alaska bedeltje mocht uit uitkiezen voor haar verjaardag, de eindstad was een bedeltje, nog 3 bedeltjes (een setje) en een nieuw armbandje.
Na nog enkele winkels bezocht te hebben was het inmiddels 16:30u geweest waarna we besloten dat het tijd was onze spullen in orde te maken en rustig naar het vliegveld te rijden. Na een rondje Lake Hood, het watervliegtuigparadijs, leverden we onze stoffige Nissan in waar we zoals beloofd niet mee over onverharde wegen hebben gereden. De Nissan heeft met ons in 38uur en 13minuten tijd 1426.3 mijl gereden.

Na het afscheid van de uiteindelijk toch wel prettige Nissan was het op naar Alaska Airlines voor het inchecken van onze 3 stukken bagage waarna het door de security op naar de Alaska Airlines Lounge was.
In de Lounge hebben we wat gegeten, foto's gemaakt van vliegtuigen en lekker relaxt.
Inmiddels is het hier 20:15 uur en het boarden van onze vlucht begint om 20:20 uur.

Met andere woorden, het is de hoogste tijd om dit verhaaltje af te sluiten. Morgen krijgen jullie mogelijk, wellicht, misschien als we tijd hebben een nieuw verhaaltje over onze nachtvlucht, het midden in de nacht inchecken en alle andere spannende dingen die we misschien, mogelijk en wellicht gaan beleven. Maar, het zou ook zomaar een heel saai en kort verhaaltje kunnen worden...

Ciao

• 16 September 2018 - 05:32

Fred:

Leuk stukje lekker om te lezen en op de hoogte te blijven van jullie belevenissen

• 16 September 2018 - 05:41

Gezina:

Weer een heerlijk verhaaltje,

• 17 September 2018 - 19:56

Saartje.:

Weer een leuk verslag maar bijna weer thuis
    Kunnen jullie foto boeken maken.