Dag 3 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

03 September 2018 | Verenigde Staten, Seattle

Vandaag was het een verhuisdag van het TownePlace hotel naar een nieuw hotel. Normaal verblijven we in hetzelfde hotel wanneer we niet op doorreis zijn echter vanwege de verjaardag van Jessica (morgen) heeft mijn collega Robin een iets luxer hotel gereserveerd voor de laatste 2 nachten in Seattle.

Maar voordat het zover is, is het eerst tijd om te douchen, in te pakken en te ontbijten. Onze keus viel wederom op het 'gratis' ontbijtbuffet van het hotel, vandaag was het echter nog drukker en was er zo weinig keus (alles was continue op) dat we ter plekke besloten dan maar te gaan brunchen bij The Cheescake Factory!
Dus hebben we onze stoere Chrysler beladen, zijn we gaan uitchecken en vol gas naar The Cheescake Factory! Jeeh!...

...om exact 0955 waren we dan bij The Cheescake Factory, bleek dat die grapjassen hadden bedacht dat 11:00u een betere tijd is om te beginnen op Labor Day dan 10:00u. Nouja, dan maar eerst naar de Macy's waar we om 09:58u de parkeerplaats van opreden en er al een man of 10 stond te wachten bij de nog dichte deuren.
Stipt om 10:00u gingen de deuren van de Macy's open en kon Jessica haar feestje beginnen. Maar eerst even het slotje ruilen dat we daar zaterdag hadden gekocht en welke kapot bleek te zijn. Na wat grapjes en testen van de medewerker kwam deze tot dezelfde conclusie en kregen wij ons geld teruggestort op onze creditcard. Voordat het winkelen kon beginnen kregen we van de man nog een code die recht gaf op 10% korting, das altijd fijn!

Nu kon dan eindelijk het shoppen beginnen, Jessica ging de kleding afdeling onveilig maken en ik moest naar de 3e verdieping om nieuwe slotjes te zoeken voor onze nieuwe koffers. Gelukkig voor mij hadden ze een ruime keus aan koffersloten, welgeteld 3 types waarvan 2 met sleuteljes en 1 met een cijfercombinatie. Aangezien in een absolute hekel heb aan die ienemienie sleuteltjes was de keus snel gemaakt en koos ik voor het slotje met cijferslot. Deze was wel dezelfde als het slotje dat we retour hadden gebracht maar hoe groot is de kans dat je weer een slotje kiest die kapot is?

Terwijl Jessica nog altijd druk bezig was met het uitzoeken van broeken en weet ik veel wat nog meer ben ik in de auto gaan zitten om de twee gekochte sloten uit te proberen, en waarempel beide sloten werkten perfect! Dus op naar Jessica, inmiddels was het 10:35u geweest, om te zien hoeveel stelling zijn nog af moest speuren naar koopjes. Gelukkig was ze min of meer klaar, echt heel snel voor Jessica haar doen misschien had ze honger, en moest ze alleen nog passen. De broek paste perfect en bij de kassa bleek de kortingscode, anders dan bij de sloten, niet te werken op de broek aangezien ze deze al praktisch weggaven.

Na de Macy's was het dan toch tijd om te gaan ontbijten, op naar The Cheescake Factory! Natuurlijk waren wij wederom te vroeg (10:50) en niet de enige, blijkbaar hadden er ook nog een stuk of 15 andere mensen honger. Uiteindelijk werden de deuren dan toch geopend en kon het feestje beginnen! Jessica koos voor een Chocolatechipcookiedough cheescake en ik had er een met een nog moeilijkere naam, er zaten in ieder geval caramel en macadamia nootjes in. Beide cheescakes waren echt verrukkelijk maar ook te groot, de restanten gingen dus mee in een doosje.

Met een volle maag stapten we in onze te grote Chrysler en was het op naar Mukilteo voor een bezoek aan de Boeing store. Jessica wilde hier even rondsnuffelen en ik had een klein boodschappenlijstje mee, tevens was het een mogelijkheid om nog een paar nieuwe Boeing vliegtuigen te kunnen spotten. Het bezoek aan Boeing was relatief kort en met een afgevinkt boodschappenlijstje was het tijd om terug richting Seattle te gaan voor een bezoek aan een brouwerij.

De brouwerijen van onze lijst zitten voor een groot gedeelte in de wijken Old Ballard en West Woodland, dit kwam goed uit want nu waren we in staat dit te combineren met de speurtocht naar de vissersboot Northwestern, bekend van het programma Deathliest Catch.
De meeste brouwerijen en tastingrooms waren echter nog gesloten, het was 15:00u geweest en volgens het alwetende Google zouden de meeste openen om 16:00u maar konden de tijden afwijken i.v.m. Labor Day. Een goede reden om dan maar eerst te zoeken naar het schip waarvan de locatie bekend was via de app MarineTraffic. Na een tour door de twee wijken kwamen we aan bij de locatie aan NW 54th Street, door de bebouwing hadden we echter geen goed zicht op de schepen. Daarop zijn we in de auto gestapt en riching de wijk Lawton Park gereden aan de overkant van Salmon Bay.

Aangekomen in Lawton Park reden we al vrij snel langs nog een brouwerij: Figurehead Brewing, we besloten echter om eerst door te rijden en te zoeken naar de Northwestern. Verderop, aan W Commodore Way, vonden we een plaatst met vrij zicht op de haven aan de overkant. Met mijn cameralens heb ik de kade afgezocht en uiteindelijk de Northwestern kunnen vinden op exact de plaatst waar wij een halfuur eerder nog stonden. Helaas was het schip alleen van de achterkant zichtbaar, maar toch we hebben hem gevonden!
Omdat we nu dichtbij de Ballard (Hiram M. Chittenden) sluizen waren hebben we daar ook meteen een bezoek aan gebracht. We hebben de auto geparkeerd en hebben door het naastgelegen park gewandeld. Bij de sluizen hebben ze ook een vistrap die de zalmen en andere vissen in staat stellen om de baai en rivieren in te komen daar de natuurlijke weg is geblokkeerd door de sluizen.
Na het bekijken van de zalmen hebben we nog even bij de sluizen gekeken naar binnenkomende bootjes.

Uiteindelijk was het weer tijd om terug te rijden naar Old Ballard voor ons geplande brouwerij bezoek, bij aankomst bleek echter dat de boel nog steeds gesloten was en het was inmiddels 4uur geweest. Hierop besloten wij om terug te rijden naar Figurehead Brewing omdat het er daar gezellig uit zag. Figurehead Brewery is een macro brouwerij waar je op weg naar het toilet langs de brouwketels loopt en de sfeer zeer gemoedelijk is.

Na van een lekker fris biertje genoten te hebben was het dan toch echt tijd om naar ons volgende hotel te rijden in Renton. Via de I-5S, de I-90E en de I-405S waren we na een minuut of twintig bij ons hotel: het nieuwe Hyatt Regency at Lake Washington!
In dit luxe hotel hadden we een grote suite op de 11e verdieping en dankzij mijn collega toegang tot de Regency club waar we gratis konden snacken en drinken. Deze avond stond er pasta en brood en eigenlijk was de pasta ook meteen ons avondeten.
Dit luxe hotel had een groot zwembad met hottub en sauna, perfect voor Jessica haar verjaardag! Dat het hotel direct naast de Boeing-locatie in Renton lag en je de nieuwe vliegtuigen praktisch kon aanraken had daar natuurlijk helemaal niks mee te maken.

• 10 September 2018 - 18:18

Fred:

Weer een leuk stukje. Goed getroffen met dat hotel en uitzicht op boeing