Dag 2 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Martijn&Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

02 September 2018 | Verenigde Staten, Seattle

Na een heerlijke nacht slapen was het vandaag tijd Mount Rainier National Park!
Voor vertrek hebben we gebruik gemaakt van het ''gratis'' ontbijt in het hotel. Normaal is dit goed geregeld in de hotels van TownePlace, echter niet vandaag, vandaag was het zeer druk vanwege labor day en vrijwel alles was sneller op dan het aangevuld kon worden. Uiteindelijk is het toch gelukt om te ontbijten en met een volle maag zijn we uiteindelijk gaan rijden.
Via Enumclaw en Greenwater zijn we naar Sunrise Visitor center gereden, een groot gedeelte van deze route loopt via dicht bos en steile hellingen met wijdse uitzichten. Onderweg hebben we nog even een stop gemaakt op een prachtig uitkijkpunt. Ik (Jessica) heb nog een traantje weggepinkt, wat is het daar overweldigend mooi dat wijdse uitzicht, bomen, watertjes, toppen van bergen met sneeuw en zonder sneeuw. Overal hoor je vogeltjes en gekke, vliegende sprinkhanen. We hebben even genoten van het uitzicht, foto's gemaakt en gingen toen op weg naar het visitorscenter. Het was daar vanwege Labor Day weekend dus echt héél druk. Maar door goede stuurmanskwaliteiten van Martijn hadden we vrij snel een parkeerplaatsje.
Vanaf Sunrise hebben we een wandeltocht gemaakt via o.a. de Wonderland trail en de Sourdough Ridge trail. Deze route heeft meerdere vergezichten en biedt een groots uitzicht op Mount Rainier, de hoogste berg van de staat Washington met een hoogte van 4394m en tevens een van de gevaarlijkste vulkanen ter wereld. Dit laatste is niet vanwege de activiteit maar vanwege de ligging dicht bij grote steden.
De elevation van de wandeling was in het begin nog wel te doen, tot we op een stuk kwamen waarbij we nog steiler naar boven moesten klimmen. We zaten al op een aardige hoogte, het was toen we weg gingen koud maar nu met de zon erop ook echt heel warm, en het klimmen viel behoorlijk tegen. We hadden besloten even uit te rusten op een rots met een mueslireep en een flesje water. Er liep een aardige parkranger langs, waar we even mee aan de praat raakten. Hij vertelde dat als we nog een klein stukje zouden klimmen we het grootste gedeelte gehad hadden en je vanaf de andere kant vrij vlak weer verder kan lopen. De rest is alleen nog maar bergafwaarts. We besloten deze route verder te volgen.

Eenmaal boven aan de berg hadden we nog mooier uitzicht op Mount Rainier en ook keken we uit op een vallei. We zagen zelfs mountain sheep op afstand! Ik (Jessica) was zwaar onder de indruk van het mooie gebied, dit kon je toch niet op een foto vastleggen, dit moest je met eigen ogen zien! We hebben genoten van het bijzondere moment en hebben de wandeling afgemaakt, waarbij iedere hoek die we om gingen nog mooier leek te zijn. Aan het einde van de wandeling hebben we nog even een lekker broodje hotdog gegeven in het restaurantje, wat souvenirs gekocht en gingen daarna weer de auto in. We hebben de loop om Mount Rainier afgemaakt via Paradise en Longmire naar Elbe.
Bij Elbe hebben we heerlijk gegeten bij een restaurant dat is opgebouwd uit meerdere treinstellen. Na het diner was het tijd om weer terug te gaan naar ons hotel waar we al snel in een diepe slaap vielen.

• 08 September 2018 - 05:06

Fred :

Weer een leuk stukje

• 09 September 2018 - 19:01

Saartje:

Dat zal zeker mooi geweest zijn
    jullie zien nog eens wat.