Dag 1 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

01 September 2018 | Verenigde Staten, Seattle

Vandaag vlogen we naar Seattle! Martijn heeft het aanbod om een nachtdienst minder te werken afgeslagen zodat hij minder zenuwachtig hoefde te zijn voor onze reis. Hij kon alvast in de gaten houden hoe de vluchten ervoor stonden. De vlucht naar Seattle stond er goed voor, dus op hoop van zegen gingen we de koffers inchecken. Dit verliep allemaal heel vlot en we hadden een super aardige dame die ook nog even voor ons ging kijken hoeveel open stoelen er waren. Martijn en ik hoopten natuurlijk stiekem op stoelen heel erg voorin het vliegtuig ;). Maar dat moesten we op dat moment nog even afwachten, want mee konden we sowieso. Tijdens zijn nachtdienst had Martijn al een zooitje goede karma opgebouwd, dus hopelijk hielp dat ook echt. Door de security ging ook vlot (whoehoe, ik hoefde een keer niet mijn hele handbagage overhoop te halen of betast te worden!). Eenmaal bij de gate maakten we kennis met de aardige gate-agent en was het wachten geblazen. Uiteindelijk kregen we te horen dat we hele mooie stoelen voorin het vliegtuig hadden, met extra beenruimte en de mogelijkheid om plat te slapen. Het werd een heerlijke vlucht waarop we lekker hebben gegeten en geslapen.

Rond 11 uur in de ochtend kwamen we aan in Seattle, na een vlucht van zo'n 9 uur (het tijdverschil met Nederland is ook 9 uur). Dit verliep ook allemaal gesmeerd, we hadden een supergrappige douanemedewerker die allemaal grapjes aan het maken was. Onze koffers lagen zelfs ook al op de band. Martijn zijn koffer was al een beetje aan vervanging toe, maar toen bleek dat echt van alles kapot was gegaan. Ons eerste doel om te shoppen hadden we dus al bedacht: een nieuwe koffer.

We gingen de huurauto ophalen. Dit keer hadden we gehuurd bij Hertz, want dat scheelde flink in kosten. We werden uitstekend geholpen en kregen zelf de keuze een auto uit te zoeken. Er bleken 3 dezelfde Chryslers te staan, allen in een andere kleur dus we kozen de stoerste. Wat een mooie auto is dit zeg. Net zo luxe als onze vorige huurauto's in Amerika, maar nu eens geen (midsize) SUV. Ons motel lag niet ver van het vliegtuig, dus hier waren we dan al snel. Omdat we een beetje vroeg waren, hoopten we dat we wel alvast konden inchecken zodat we onze spullen vast kwijt konden en ook even lekker konden douchen. Gelukkig was onze kamer al gereed.

We besloten inkopen te gaan doen bij de Walmart, niet onbelangrijk, je moet toch wat lekkers te eten en te drinken binnen handbereik hebben?! Martijn is onze masterplanner en heeft alle adressen tevoorschijn getoverd (google is net magie). Ook het thuisfront in NL even laten weten dat we veilig zijn aangekomen. Helaas hoorden we dat het met Ome Arie niet zo goed ging en dat hij in het ziekenhuis is opgenomen, dus daar waren we wel even van onder de indruk. Gelukkig houden ze ons op de hoogte.

Nog even een lunch gehaald bij de Starbucks naast het motel en onderweg hebben we eerst nog een stop gemaakt bij een spottersplaats bij Boeing, want Martijn kan eigenlijk geen dag zonder vliegtuigen (grapje lieverd). Het is natuurlijk ook supertof dat Boeing hier zijn vliegtuigen fabriceert en je op weinig afstand gewoon even kan gaan kijken. De nodige foto's werden gemaakt en hoppa, op naar de Walmart. Een aantal flesjes water, wat blikjes drinken, iets te snoepen, een extra tas (voor als we boodschappen gaan hamsteren voor Alaska) wat mueslirepen verder gingen we weer op weg naar het winkelcentrum van Southcenter. Dit is natuurlijk weer zo'n giga mall, waar je mij dus gewoon een hele dag kwijt kunt (nee, niet zo groot als de Mall of America, maar ik ben goed in shoppen, dus hier zou ik me ook een dag vermaken). Doel: koffer. Aantal winkels in en uit geweest en uiteindelijk waren we geslaagd bij de Macy's, een mooie koffer met veel korting en een slotje.

Toen werd het alweer tijd voor avondeten, we kozen voor Buffalo Wild Wings, een restaurant naast het winkelcentrum. Met een gevulde buik en gevulde plastic tasjes (ja, ik heb een AH boodschappentas meegenomen, maar die lag dus nog in mijn koffer. Die hoeveelheid plastic tasjes hier is echt belachelijk en willen we niet supporten) gingen we weer op weg naar het motel. Morgen staat Mount Rainier National Park op het programma dus we willen lekker uitgerust op pad gaan.

• 08 September 2018 - 05:08

Fred:

Lekker geschreven kunnen we volop meegenieten

• 09 September 2018 - 18:52

Saartje:

en maar shoppen en lekker eten.