Day 10 - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Day 10 - Reisverslag uit Ventura, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Day 10

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

17 Maart 2013 | Verenigde Staten, Ventura

Heerlijk geslapen! Om half 9 sprongen Martijn en ik letterlijk uit bed, we wilden graag ontbijten én een beetje op tijd bij de dierentuin zijn (je weet maar nooit hoe druk het is op zondag).

Gauw alles in de auto geladen en bij Denny's ontbeten. Bacon, eggs, sausages en pancakes, en het was heerlijk. We kregen het natuurlijk niet op, maar gelukkig is het in Amerika normaal dat je een doosje mee mag nemen met de restjes. Nu hadden we voor tussen de middag nog lekker een geroosterd broodje met ei en bacon :). Na dit uitgebreide ontbijt waren we half 11 in de dierentuin. Zoals we verwacht hadden was deze inderdaad niet groot, maar wel knus en mooi opgezet. We zagen olifanten, aapjes, grappige vogels (waaronder toekans), vissen, pinguïns en natuurlijk giraffen! Ze vinden sla erg lekker en met hun paarse tong (tegen het verbranden in de zon), hebben ze het zo uit m'n hand geslurpt. Geweldige ervaring, mooie beesten! Als souvenir heb ik een leuke bumpersticker met 'I love giraffes' gekocht, voor op m'n toekomstige auto ;).

Tegen het begin van de middag hadden we de dierentuin wel gezien en zijn we op zoek gegaan naar een State Park om een rondje te lopen, maar we moesten er nog wel een stukje voor rijden. We hadden de TomTom ingesteld op 'Rattlesnake Canyon Park', Martijn was vooral erg benieuwd naar die Rattlesnakes. Het bleek een route te zijn door de bergen waar we uitzicht hadden op heel Santa Barbara, en we zaten bijna letterlijk met ons hoofd in de wolken. We besloten de hele route te rijden, maar opeens hield de asfaltweg op, en zouden we verder moeten over een zandweggetje. Aangezien ik al met klamme handjes de deurklink vasthield en je met de huurauto niet offroad mag (en je op dat stuk gelukkig normaal kon keren), zijn we weer omgedraaid en hebben we in ieder geval een prachtige route gereden. Het was echt een stukje waar Papa met plezier had gereden, maar de hoogte toch heel spannend had gevonden!

Omdat we vaak maar kleine hoeveelheden boodschappen halen vanwege de beperkte houdbaarheid in de koelbox (en we niet altijd een koelkast op de kamer hebben), 's middags naar de Walmart in Oxnard geweest. Dit was een Walmart Superstore, dus nóg groter dan de grote supermarkten. Als we die winkels in Nederland zouden hebben, zou Martijn me geheid drie uur kwijt zijn. We hebben lekkere appeltjes gehaald en avondeten (salade en broodjes), ontbijt, maar ook lekkere Amerikaanse snoepjes (ja, het blijft vakantie en we lopen veel, dus het mag best, zelfs na zo'n ontbijt!).

Het motel moesten we even zoeken, maar de kamer die we kregen was prima. Kingsize bed en genoeg ruimte voor al onze 'troep'. We hebben net foto's bekeken en hebben nog even de tv aan voor we straks onder de wol duiken.

Morgen gaan we naar Santa Monica en komen we steeds dichter bij Los Angeles! We logeren in hotel Ocean Park.

• 18 Maart 2013 - 14:14

Miranda:

Hé Jessica en Martijn, waar zijn de foto's van dag 10, die heb ik niet gezien. Jessica voert een giraf bijvoorbeeld, of komen die nog?!
    Veel plezier verder in Santa Monica.
    Groetjes van Mama/Miranda XX XX

• 19 Maart 2013 - 04:04

Jessica & Martijn :

Hoi Moeder van Jessica,
    Uhmm, die foto's stonden er gewoon alleen deze site had ze bij dag 9 gezet ;). Ze staan nu wel gewoon bij dag 10.
    Groetjes xx

• 19 Maart 2013 - 16:14

Saartje:

Hallo Luitjes
    Even een berichtje uit Bunde weer prachtige foto's ja mensen
    genieten is het daar en veel moois te zien.
    de natuur trouwens alles geen genoeg van te krijgen.
    Weer lieve groeten uit Bunde.

• 23 Maart 2013 - 23:28

Miranda/Mama:

Hoi kids, ik zie nu pas de bijbehorende foto's (beter laat dan nooit toch) en wat zijn ze leuk die foto's van een brul- en een brilaap. Het ontbijt is ook niet mis zeg, lekkerrrrr. Mooie natuur en zeker een hartverwarmende foto van Jessica en haar giraf.
    de groetjes....Mama