Day 9 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Day 9 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Day 9

Door: Jessica

16 Maart 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Na een wat rumoerige nacht (de kamer lag dit keer bijna direct aan de highway en Martijn snurkte) hebben we in de kamer ontbeten en zijn we op tijd weer op pad gegaan richting Santa Barbara. Vandaag hoefden we niet zoveel te rijden. Eerst zijn we gaan kijken bij de Santa Barbara Mission, waar een mooie tuin was. De Mission zelf zijn we niet in gegaan. Op de kaart die we gisteren in Solvang hadden meegenomen stond dat er in de buurt ook een botanische tuin was, waar we een kijkje zijn gaan nemen.

Het was er werkelijk prachtig! Mooie bloemen en planten (die ik natuurlijk allemaal in de plantenbak op het balkon wil, maar wat nooit gaat passen) en leuke paadjes om te wandelen. We hebben veel foto's gemaakt en genoten van het zonnetje. Overal liepen hagedisjes, variërend in grootte. Je ziet ze, of hoort ze tussen de plantjes door ritselen. Bij één stukje van de tuin schrok ik zo erg van het geritsel dat ik een gat in de lucht sprong van schrik, tot hilariteit van Martijn die me er flink om uitgelachen heeft :P.

Rond half 3 hadden we de hele tuin gehad en begonnen we echt honger te krijgen, dus besloten we een lekker broodje te eten bij een Amerikaanse Diner. Ik dacht dat we nog 10 minuten naar het motel moesten rijden, maar die bleek dus aan de overkant van de straat te zitten. En aangezien ze pancakes en toast met ei serveren als ontbijt weten we in ieder geval waar we morgen ons ontbijt gaan halen :).

Eenmaal ingecheckt bij het motel en de spullen in de kamer te hebben gedumpt, dachten we nog even naar het centrum te lopen. We zitten aan State Street, maar nadat we 2 blokken hadden gehad, zagen we dat de nummers toch nog wel erg ver van het centrum waren en zijn we dus alsnog met de auto naar het centrum van Santa Barbara gegaan. Parkeren is hier in ieder geval erg vriendelijk voor je portemonnee. De eerste 75 minuten zijn gratis en daarna is het $1,50 per uur. Genoeg parkeerplek en je zit dus zo in het centrum.

Santa Barbara is echt een verschrikkelijk gezellig stadje, veel mensen en nog meer leuke boetiekjes en winkeltjes die ik eigenlijk allemaal in had willen gaan, maar ik heb me voor Martijn ingehouden en me beperkt tot één gigantische sieradenwinkel waar je door de bling de bling niet meer kon zien (Martijn zijn mening). Ik vond het natuurlijk geweldig en kon er niet lang genoeg blijven, maar wilde ook graag de Pier van Santa Barbara zien en dus heb ik me beschaafd gedragen en maar één leuk setje oorbellen gekocht :).

Het was nog even een stukje lopen naar Stearns Wharf. Telkens moest ik denken aan Tante Saar, die graag naar de soap Santa Barbara keek en hier ook geweest was. We hebben even rondgekeken en wilden toen de taxibus terug nemen, voor $0,50 brengt dit minibusje je naar downtown vanaf de pier. Helaas waren we een kwartier te laat, want het busje reed na 6 uur niet meer. Dat werd terug lopen naar de parkeergarage en dat was nog een aardig stuk.

Omdat we de laatste dagen al lekker uit eten waren geweest en we 's middags voldoende hadden gegeten hebben we het avondeten makkelijk gehouden met een magnetronmaaltijd (voordeel van een magnetron in de kamer van het motel) en broodjes die we nog hadden van het ontbijt. Het was ook erg druk in alle kroegjes en barretjes vanwege de viering van St. Patrick's Day. We doen dus lekker rustig aan en kijken nog even tv voor het slapen zometeen.

Morgen gaan we naar de Santa Barbara's Zoo (JE KUNT HIER GIRAFFEN VOEREN!) en daarna naar het volgende motel in Ventura, het Victoria Motel, vlakbij Oxnard.

• 17 Maart 2013 - 11:00

Tante Saartje:

Hallo Vakantie Gangers

Jullie hebben weer een mooie toer gemaakt om jaloers op te zijn als je dat
    allemaal weer ziet schitterend ja Jessica Santa Barbara was de serie waar ik
    graag naar keek.En dan die winkels daar krijg je ook niet genoeg van.
    Het is lekker weer daar.En niet te veel kopen ha ha.(grapje)
    Lieve Groetjes van Peter en Saar.