Day 8 - Reisverslag uit Solvang, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Day 8 - Reisverslag uit Solvang, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Day 8

Door: Martijn&Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

15 Maart 2013 | Verenigde Staten, Solvang

Vanochtend begon alweer dag 8 en de dag begon al met een zeer aangename temperatuur! We zijn vroeg opgestaan zodat we vandaag rustig aan konden doen.

We zijn eerst naar de Walmart tegenover het motel gegaan omdat je daar een keer geweest moet zijn! De Walmart bleek een soort budget versie van de Target te zijn waar we gisteren zijn geweest. In principe zijn beide winkels vergelijkbaar, je kunt er alles krijgen wat je maar nodig hebt. Van kleding tot apparaten en van voedsel tot make-up, alles is er.

Tegen een uur of half 11 zijn we in de auto gestapt op weg naar Solvang, een Deens dorpje in California. Omdat we rustig aan hebben gedaan en een omweg hebben gemaakt om Highway 1 te volgen zijn we even na 12u aangekomen in Solvang. Inmiddels was de temperatuur al gestegen tot een graad of 26. Solvang was inderdaad een Deens dorpje, maar dan ook echt Deens, misschien wel een beetje TE Deens, het leek allemaal gemaakt om toeristen te trekken. Het was er wel heel leuk en gezellig, het was alleen wel echt Amerikaans op de bouwstijl na.

Na een tijdje in Solvang te hebben gewandeld en een lekkere caramel appel te hebben gegeten zijn we in de auto gestapt om in de natuur te relaxen omdat het wel erg warm was om de hele middag in een dorpje te wandelen.
Lake Cachuma is een meer ten zuiden van Solvang, de rit ernaar toe duurde ongeveer een kwartiertje. Bij Lake Cachuma aangekomen bleek het wederom een state park te zijn waar je weer $10,- entree moest betalen. Op zich geen probleem, maar omdat we alleen even wilden relaxen en niet zoals de vorige dagen wandelingen wilden maken besloten we om een halve mijl terug te rijden naar een uitzicht punt (Vista Point). Hier kon je lekker bijkomen in de zon met uitzicht op Lake Cachuma, we hebben hier ongeveer 2uur gezeten met een broodje, drinken en Jessica met haar boekjes bij een temperatuur van 29 graden.

Na Lake Cachuma besloten we om via Solvang naar ons motel in Buellton te rijden, Buellton ligt ongeveer 2 mijl ten noorden van Solvang. In Solvang zijn we nog even gestopt en naar een wijnproeverij geweest. California en dan vooral deze streek staat bekend om haar goede wijnen, Jessica was hier dus erg benieuwd na.
Bij de wijnproeverij kreeg ze 5 wijnen om te proeven van wit tot rood. Een Rosé vond ze zo lekker dat we besloten hebben om een fles te kopen.
Waarschijnlijk zal Jessica de fles lekker gaan leegdrinken omdat ik geen wijn drink. (Jessica: En dat vind ik natuurlijk heel erg ;))

Na de wijnproeverij zijn we verder gereden naar het motel. Hier aangekomen wilden we nog gaan zwemmen omdat het zo'n warme dag was. Het zwembad bleek echter niet verwarmd te zijn en het water was nog ijskoud, uiteindelijk is het dus gebleven bij even aan het zwembad zitten en zonnen.

Tot slot hebben we gegeten bij de Mac naast het hotel, we zijn deze vakantie nog niet bij een Mac geweest dus dat moet een keer kunnen.
Deze lekkere en relaxte dag zit er inmiddels weer op en we gaan nog even na genieten in het motel.
Morgen staat een autoritje naar Santa Barbara op de planning via Highway 154 langs Lake Cachuma en door de bergen.

Morgen zullen we overnachten in Santa Barbara bij Motel Hacienda.
Leuk weetje: Santa Barbara is de stad waar Michael Jackson woonde en zijn Neverland ranch had.

• 16 Maart 2013 - 16:00

Miranda/Mama:

Lekker hoor struinen in Walmart, genieten van de zon en mooie uitzichten, caramelappel smullen, wijn proeven en weer relaxen en eten bij de Mac. Heel vervelend allemaal, ik zou al deze "ellende" graag op mijn schouders nemen om jullie te ontlasten.
    Als het goed is bestaat "Neverland" nog steeds dacht ik.
    Veel plezier verder saampies en lekker verder genieten.

We hebben vandaag jullie San Francisco kaart ontvangen, bedankt!

Groetjes van Fred/Papa, Rick/broertje, Miranda/Mama XX XX XX

• 16 Maart 2013 - 16:02

Miranda:

Oja, en Skip maakt het goed hoor, doei.....