Day 7 - Reisverslag uit Arroyo Grande, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Day 7 - Reisverslag uit Arroyo Grande, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Day 7

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

14 Maart 2013 | Verenigde Staten, Arroyo Grande

Toen we vanochtend de gordijnen open deden zag we... niet veel. Het was erg mistig doordat we zo dicht bij de zee zitten. Hierdoor dus ook fris en nattig. We hebben nog even overwogen naar Hearst Castle te gaan, maar dat was erg prijzig en we wilden toch nog wat meer van de natuur zien.

Een stukje rijden verder zaten we in Morro Bay, waar we een State Park wilden bezoeken, maar ook daar was het koud, vochtig en mistig. Niet echt lekker weer om een rondje te lopen en foto's te maken. Na een paar stappen uit de auto gauw weer ingestapt, we besloten verder landinwaarts te gaan om het betere weer op te zoeken.

Via Los Osos zijn we naar San Luis Obispo gereden, verder van de kust en inderdaad... ZON! San Luis Obispo is een gezellig stadje met leuke huizen. We kwamen uit bij een groot winkelgebied, waar we de auto hebben neergezet en op de kaart hebben gekeken wat we wilden gaan doen. Er zit een statepark in Santa Margarita waar we nog een kijkje wilden nemen. Maar eerst... naar de Target. Een grote, grote winkel waar ze echt álles verkopen. Kleding, elektronica, speelgoed, meubels, en je kunt er al je boodschappen doen. Martijn en ik hebben onze ogen uit gekeken en hebben dan ook leuke inkopen gedaan. Martijn heeft een korte broek, shirt en zwembroek gekocht en ik heb mezelf ook blij gemaakt met wat shirtjes, korte broek en een bikini. Daarna nog bagels gehaald voor het ontbijt voor de komende dagen. En natuurlijk échte Amerikaanse honkbalplaatjes voor Martijn (die moest hij gewoon hebben, want dat is écht Amerikaans ;) ).

Nadat we genoten hadden van een hotdog, in de auto maar even gekeken hoe warm het ondertussen was geworden. De thermometer gaf 27 graden aan! Konden we meteen onze nieuwe broeken aantrekken.

Santa Margarita State Park was al prachtig om naartoe te rijden, de aardige Park Ranger gaf ons een kaart en de tip om de 'Rocky Trial' te nemen. Deze slinger gestaag omhoog en eindigt met een uitkijkpunt over de Salinas Dam. Op de kaart stond deze route aangegeven als 'easy', en zou ongeveer 1,8 mijl duren (ongeveer 2,5 km enkele reis). Goed voorzien van water en een dikke laag zonnebrandcrème (ja, ik ken mezelf) gingen we op pad. Overal liepen eekhoorntjes die gauw in hun holletje schoten als ze je aan hoorden komen. Het zou wel een spannende toch worden, want er werd gewaarschuwd voor ratelslangen en beren. Daarnaast weten we dat we ook voorzichtig moeten zijn met plantjes, want als we gifsumac tegenkomen, hebben we een laaaaaaange tijd erge jeuk en huiduitslag, dus dat wilden we voorkomen. Gelukkig hebben we op de hele weg maar 1 plantje gezien.

De heenweg naar de het uitkijkpunt was zwaar, en we kwamen tot de conclusie dat die niet 'easy' was. Maar dat kan ook gelegen hebben aan de weersomstandigheden ;). En tot bovenaan alleen maar een prachtige omgeving gezien en geen slangen of beren op de weg. Eenmaal boven veel foto's en een filmpje gemaakt. En stiekem waren we erg blij dat we weer naar terug gingen, want dat bekende dat we niet meer zo hoog hoefden te klimmen! Terug bij de auto waren we uitgeblust en blij dat we nog koude Fanta in de koelbox hadden staan (die piepschuim koelboxen met ijs erin koelen erg goed! Zelfs met een zonnetje van 27 graden! Goed idee van jullie Ome Peter&Tante Saar!).

Nog een stukje verder gereden naar het volgende motel in Arroyo Grande. Een leuk motel op een berg, met leuk uitzicht. Arroyo Grande ziet er erg luxe uit, de huisjes ogen mediteraans. Dichtbij zit een supermarkt en wat andere winkels. We waren blij dat we konden douchen, want we zaten helemaal onder het stof van het wandelen.

's Avonds wilden we pizza eten en we kregen restaurant Klondike aangeraden. Daar zijn we gaan eten en het was echt een supergezellig restaurant, waar eigenlijk alles kan. Als voorafje krijg je een mandje met pelpinda's en ooit is iemand begonnen om de gepelde pinda's op de grond te vegen (die trouwens zanderig en pinda-achtig is). Dus als je klaar was met je pinda kon je het gewoon op de grond vegen/gooien/strooien! Martijn had een roadkill-pizza met rendierworst! Ik hield het bij 'gewoon' hawaii. De small pizza die ik bestelde was ongeveer even groot als een large in Nederland en die kreeg ik dan ook niet op. Gelukkig kregen we de stukjes die we niet op kregen mee in een doos (pizza-leftovers zijn ook lekker als lunch!).

Ook hebben we ondertussen aardig wat wasgoed verzameld en kunnen we dat wassen en drogen bij het motel voor totaal $4,- Dat kost dus bijna niks en we hebben weer wat keuze in kleding :). Na het eten hebben we de was gedaan en ben ik dit verhaaltje aan het maken. Morgen staat Solvang op het programma en gaan we logeren in Motel 6 in Buellton. Weltrusten voor ons en goedemorgen voor jullie!

• 15 Maart 2013 - 16:48

Tante Saar En Ome Peter:

Hoi Martijn En Jessica
    Nou wij genieten mee met jullie met die mooie foto's
    en het reisverslag ga zo door.
    Weer Lieve Groeten uit Bunde.