Day 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Day 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Day 2

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

09 Maart 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Nadat we bijna 12 uur geslapen hebben, werden we wakker van ZON! Het bleek al heerlijk weer te zijn rond 7 uur en dat zou alleen maar beter worden. Vandaag hebben we een fietsroute met gids gedaan, over de Golden Gate Bridge naar Sausalito. De zon schijnt heerlijk, maar na gisteren wisten we wel dat het ook fris kan zijn door de wind die er staat. Toch maar jasje aan/mee. De gids heeft niet gelogen toen hij zei dat we een aantal mooie plekken zouden bezoeken en we daar foto's konden maken. Wat schitterend al die prachtige huizen en de view over het water, kijkend op Alcatraz, de Golden Gate Bridge, de Oakland Bridge en de overkant van de bruggen.

Toch schijnen we vandaag erg veel geluk te hebben gehad, want meestal is de brug gehuld in mist door het koude water en de warme wind vanuit Hawaii. Vandaag dus geen botsende weersomstandigheden en een helder uitzicht op een prachtige skyline.

Onze conditie hebben we dubbel en dwars verbeterd vandaag. We hadden wel verwacht dat San Francisco steil zou zijn, maar zo steil... Nee, dat niet. De kuitspieren voelen we in ieder geval goed! Niet alleen door het fietsen op een aantal hellingen, maar ook door het lopen in de stad.
Vooral toen we een 'stukje' omhoog moesten lopen naar Lombard street (het grappige straatje dat zigzaggend naar beneden gaat). Gelukkig hebben we niet alles hoeven lopen. Nadat we de fietsen hadden ingeleverd zijn we met de bus naar de Best Buy geweest om wat voorbereidingen te treffen voor de rest van de reis. Een hele ervaring, en niets vergeleken met de mooie Connexxion bussen in Nederland.

Nadat we in het hotel even de foto's van de dag hadden bekeken en op de laptop hebben gezet, zijn we heerlijk gaan eten bij Alioto's op Fisherman's Wharf. San Francisco staat bekend om zijn Dungeness Crab's. Martijn wilde dat graag uitproberen en ook ik heb stiekem geproefd. Toch best lekker! Het eten was heerlijk én veel. De ober wilde het best nog voor me inpakken. Je hoort dat wel altijd, maar ze vragen het dus écht. Eenmaal terug in het hotel werden we eraan herinnert dat ook hier de klok een uur vooruit gaat. Gauw in bed omdat verloren uurtje in te halen!