Day 1 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Day 1 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Day 1

Door: Martijn

08 Maart 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hoi iedereen!

Bij deze nog even een verhaaltje, gisteravond kwam het er niet meer van omdat we rond 20:00u al zijn gaan slapen :$ (Het is hier nu 07:10u).

Gisteren dus de vliegreis gehad, het was een lange zit van ongeveer 10.5uur. Gelukkig konden we genoeg series en films kijken en had Jessica genoeg leesvoer meegenomen. Helaas zat de vlucht zo goed als vol waardoor we niet bij een raampje konden zitten. Wel via het raampje van de buurvrouw nog wat gezien van de Rockymountains in Canada en bij het aanvliegen nog wat van San Francisco en Oakland.
Daarna door de douane, wat even duurde maar gelukkig niet te lang omdat we redelijk voorin in het eerste vliegtuig zaten. Toen wij door de douane waren stond er een rij van ongeveer 1.5u achter ons dus hadden wij met ongeveer een half uurtje wachten veel geluk gehad!
Daarna met de trein/metro naar Downtown San Francisco en vervolgens met de bus naar het hotel.... tenminste dat was de bedoeling. Eenmaal in downtown nog informatie gevraagd over de bus en op zoek gegaan... na een half uur zoeken en zeulen met de koffers nog steeds niks gevonden. Toen aangesproken door een local (inwoner) en die vertelde ons dat het bussensysteem in San Francisco een chaos en een onduidelijke bende is en adviseerde ons met de taxi te gaan. Dus zijn we uiteindelijk een taxi ingestapt en die bracht ons voor nog geen 8 dollar naar het hotel.
Daar ingescheckt en het bleek een erg oud en klein hotelletje te zijn. Dat wisten we al een beetje maar het is heel grappig, ze hebben het een beetje in de stijl van 80 jaar geladen gelaten.
Daarna nog naar de pieren gegaan (5min) lopen van het hotel en een broodje gegeten bij de Subway. Een medium cola/fanta is hier ongeveer 600ml (Large bij de Mac in Nederland is 500ml).
Toen verder gelopen langs de kust en vervolgens naar Telegraph Hill, een van de hoogste heuvels in San Francisco met een uitkijk toren. De weg ernaar toe bleek een trap te zijn van 389 treden. Daar op de trap zagen we meteen Kolibri's (die echt heel leuk zijn) en kwamen we gelijktijdig een Vlaams stel tegen die in Oakland bleken te wonen, Oakland is een stad aan de andere kant van de Baai. Zij hebben ons nog wat dingetjes verteld en daarna gingen we weer verder naar boven.
Eenmaal boven had je een geweldig uitzicht en zijn we vervolgens nog de toren ingegaan, daar was gelukkig een lift. Op de toren was het uitzicht nog mooier.
Uiteindelijk via de 7eleven (supermarktje) terug naar het hotel waar we zoals eerder gezegd optijd zijn gaan slapen :).

Nu is dag 2 alweer begonnen en vandaag staat een fietstocht met een gids in de planning van ongeveer 3uur, waarna je de fietsen de rest van de dag kunt houden om zelf nog meer te gaan bekijken.
Morgen gaan we nog met de Cable Cars en gaan we de auto huren. Daarna gaan we beslissen of we hier nog een dagje langer blijven of dat we aan route 1 gaan beginnen.
Op facebook zullen we gaan proberen elke dag een foto te plaatsen, van gisteren staat er op beide facebooks al eentje op.