Dag 2 - Reisverslag uit Charlotte, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Charlotte, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Jessica

01 Juni 2015 | Verenigde Staten, Charlotte

Na een goede nachtrust stonden we om kwart voor 7 klaar om de spullen in de taxi te zetten, op naar Dusseldorf Airport. Omdat het zo vroeg is hebben we bedacht op het vliegveld te ontbijten, want we wilden eerst inchecken en onze koffers kwijt. Daarna nog even door de security en we konden lekker gaan relaxen en een broodje eten. Het boarden ging vlot en we konden al gauw vertrekken naar Atlanta. De 9 en een half uur durende vliegreis viel best mee. Lekker geslapen, film gekeken, gekletst, kleurboek ingekleurd... En toen we geland waren nog even 3 uur wachten op onze vlucht naar Charlotte . Je moet er immers iets voor over hebben om goedkoper uit te zijn met je tickets!

De vlucht van Atlanta naar Charlotte was gelukkig zo voorbij. Guy heeft er niet veel van meegekregen, Martijn heeft mooie foto's gemaakt en Caressa en ik waren té blij dat we geland waren (wij vinden beiden dat hobbelige heen en weer geschud niet zo prettig en dat is vaker zo op korte vluchten, daarbij werd gewaarschuwd voor turbulentie).

Nadat we onze bagage hadden opgehaald zijn we naar Alamo gegaan voor onze huurauto. Dit jaar hebben we gekozen voor een fullsize SUV in plaats van een midsize zoals vorig jaar (al blijft de Ford Escape een favoriet). Tot onze grote verbazing stond er een gigantische witte auto voor ons klaar. Ja, de iets kleinere versie was er niet... Dus mochten we de gigantische Chevrolet Suburban meenemen (en niet de gereserveerde Tahoe). Dat was even wennen (en ik schrok licht, gezien Guy zijn rijbewijs in Nederland had laten liggen en Martijn en ik dus wisselend zouden rijden... Kon ik wel in een halve truck rijden?!), maar de koffers verdwenen in de kofferbak en we hadden een tweede achterbank om al onze zooi op neer te gooien. Ergens wel lekker, want je hebt dus geen boodschappentas of koelbox tussenin. Martijn reed dit keer maar even, zodat ik een keer op mijn gemak de auto kon uitproberen. Eerst maar eens een satelliet vinden met die TomTom en dan naar het hotel!

Residence Inn was niet zo ver van het vliegveld, dus waren we er vrij snel nadat we de juiste satellieten hadden opgepikt. Snel alles uitgeladen en we wilden eigenlijk dolgraag slapen (we waren al bijna 21 uur aan het reizen), maar gauw even bij de buren (Burger King) een kleine maaltijd gehaald. Voor morgen hebben we alleen gepland naar Atlanta te rijden en kunnen nu dus de wekker wat later zetten, heerlijk!