Dag 1 - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Jessica

31 Mei 2015 | Duitsland, Düsseldorf

Zo, daar gaan we dan! Zaterdagavond zijn Guy en Caressa al bij ons aangekomen zodat we vandaag op tijd weg konden om met de trein naar Dusseldorf te gaan. 's Ochtends vroeg hadden we de eerste bus naar het station genomen en vanaf Amsterdam Centraal gingen we met de ICE naar Dusseldorf. Ik vond het een erg leuk ritje, maar ik vind met de trein reizen sowieso niet zo erg. De tijd vloog voorbij en voor we het wisten waren we er al.

Aldaar moesten we even uitzoeken hoe we makkelijk kaartjes voor het openbaar vervoer konden halen en welke metro, bus of tram we nodig hadden voor het hotel. Eenmaal geregeld duurde het maar een kwartiertje met de tram naar de halte van het hotel. Dat bleek een nogal groot kruispunt van openbaar vervoer te zijn en we moesten dan ook even vragen en kijken waar we naartoe moesten. Gelukkig bleek ons hotel op een verkeersbord verderop te staan en konden we dat stukje makkelijk lopen met onze bagage.

Gezien we te vroeg waren om al onze kamer in te mogen, hebben we de bagage achter gelaten in het hotel en zijn we even gaan lunchen in de stad. Nu wisten we tenminste welke tram we nodig hadden! Caressa en ik zijn al in Dusseldorf geweest met de kerstmarkten vorig jaar, dus we kenden de weg in de binnenstad redelijk. Op zondag is alleen alles dicht, behalve restaurantjes, dus was het makkelijk kiezen. We hebben lekker gegeten in de Schadow Arkaden (winkelcentrum), waarvan het restaurant op de bovenste etage wel geopend was. Daarna toch maar weer terug naar het hotel, want ondertussen zouden we vást wel in de kamer kunnen. Gelukkig bleek dat ook zo te zijn en besloten we dat we wel een powernap verdiend hadden. We hebben lekker even twee uurtjes geslapen en daarna de koffers vliegproof ingepakt.

Toen hadden we ons verheugd op schnitzel. Als je in Duitsland bent moet je daar natuurlijk wel gebruik van maken. We hebben heerlijk gegeten bij Schweinske. Met de kerstmarkt was het een gigantisch drukke straat en vandaag was het vooral druk met mensen in de kroegjes, en was er genoeg plek om te eten. Met onze buik vol (XXL voor de mannen) schnitzel gingen we weer terug naar het hotel en vonden we het wel tijd worden te gaan slapen. Taxi is gereserveerd en morgen dus vroeg op om naar het vliegveld te gaan! USA, here we come again!