Dag 15 - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Jessica&Martijn

29 Juni 2014 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Dag 15 (29/6);

Vandaag stond er niet zo veel op de planning behalve een rit van ongeveer 3uur naar Yellowstone Under Canvas te West Yellowstone, Montana.

Omdat we, op de roadtrip na, geen activiteiten in de planning hadden en omdat we de dagen in Yellowstone National Park vroeg op wilden gaan staan zijn we pas rond 08:30u opgestaan. Daar het ontbijt in het motel niet veel voorstelde en omdat we tot nu toe elke dag in de hotels/motels hadden ontbeten besloten we om bij een lokaal restaurantje te gaan ontbijten. Na het ontbijt nog even langs de Walmart om broodjes, anti-mug en tussendoortjes voor de komende dagen in te slaan.
Rond een uur of 11 begonnen we dan uiteindelijk aan de relatief korte trip naar onze volgende bestemming: Yellowstone National Park. Deze rit heeft Jessica grotendeels gereden en onderweg hebben we nog de nodige stops gemaakt vanwege het fantastische landschap in het zuid-westen van Montana, van bergen tot eindeloze weilanden (ranches), het pure America!

Iets voor half 4 zijn we aangekomen bij Yellowstone Under Canvas waar we hebben ingecheckt en onze spullen hebben gelost. Bij het inchecken werd ons verteld dat we geen sterk geurende zaken in de tent mochten bewaren, dit was dus eigenlijk alles behalve kleding, de rest moest worden bewaard in de auto. Jessica kon het niet laten en vond dat ik ook mijn ‘’sterk geurende sokken’’ in de auto moest laten. De reden voor dit: Beren! We kampeerden in ‘’Bear Country’’, natuurlijk is de kans klein dat je een beer tegen komt en nog veel kleiner dat er eentje verschijnt op de glamping, maar toch, het zekere voor het onzekere.
Voor de zekerheid waren er ook 2 bussen berenspray (een soort super pepperspray) aanwezig in de tent, eentje die in de tent moest blijven en eentje die we ook mee mochten nemen op wandelingen etc. Gelukkig maar, want we hadden er bijna eentje gekocht voor $40,-.

Na het inchecken en uitladen zijn we het stadje West Yellowstone in gegaan om naar het visitor center te gaan om informatie te verkrijgen over de mogelijkheden in Yellowstone National Park. Het informatie bordje was enigszins vaag waardoor we er per abuis aan voorbij zijn gereden en het park inreden, eenmaal binnen hebben we een korte wandeling gemaakt om vervolgens weer het park te verlaten om alsnog naar het visitor center te gaan. Daar aangekomen hebben we veel kaarten en informatie gekregen waarmee we de komende 2 dagen konden gaan inplannen. Meestal probeer ik dit te regelen via internet, maar dat was niet aanwezig. Tevens hebben we nog gevraagd wat we die avond nog konden ondernemen omdat het nog maar rond 1800u was. Het bleek dat de beroemde geiser ‘’Old Faithful’’ rond 2030 weer zou gaan ‘’uitbarsten’’. Omdat dit nog een uur rijden was volgens de mevrouw hebben we onze dinner plannen omgegooid en zijn we letterlijk fast-food gaan eten bij de Mac. Tegen 1900u zaten we wederom in de auto, uiteindelijk hebben we er 45min over gedaan om bij ‘’Old Faithful’’ te komen. Daar nog even lekker in de zon gezeten om vervolgens de uitbarsting te mogen meemaken! Dit was zeer gaaf en tevens onze eerste real-life geiser! Na de uitbarsting hebben we gewacht totdat de meeste toeristen waren vertrokken om nog een korte wandeling rond de geisers te maken en om nog even een lekker ijsje te gaan eten.

Na dit alles was het tijd om terug te gaan naar onze tent omdat we de volgende dag om 0600u zouden gaan opstaan.

• 03 Juli 2014 - 09:09

Mama&Sylvana:

We hadden jullie al gemist haha!
    Wat gaaf dat jullie de geiser uitbarsting hebben gezien !
    spannend hoor die beren, misschien moeten jullie een paar dagen niet douchen,
    Dan hebben jullie ook geen last van beren! Haha
    We hebben jullie kaartje ontvangen! Opa & oma al 2 haha!

XXX

• 03 Juli 2014 - 15:17

Mama/Miranda:

Hoi allemaal, gelukkig weer een verslag, ook wij misten jullie hoor. Nou daar zou ik ook fastfood voor gaan eten om die beroemde geiser te zien. Once in a lifetime. Hopelijk ook mooie foto's van genomen (of filmpje?). Beren zien is dan het volgende doel, maar dan wel op afstand. Ik ga verder met het lezen van de andere verslagen. Veel plezier verder en watch the bears. XX XX