Dag 22 - Reisverslag uit Canmore, Canada van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Canmore, Canada van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Jessica

06 Juli 2014 | Canada, Canmore

Oh, wat is half 9 toch een heerlijke tijd om uit bed te komen! Dit hotel heeft geen ontbijt erbij, dus zijn we lekker naar de Tim Hortons geweest, waar we hebben ontbeten met bagels, oatmeal en donuts. Vandaag gaan we naar Banff! Van tevoren hadden we niet echt iets opgezocht. Er is natuurlijk een hele mooie omgeving waar van alles te doen is, maar we zijn vandaag niet in een 'doen' mood geweest.

We hebben overal een beetje rondgekeken en gedaan, souvenirs gekocht (want we hadden er nog niet genoeg) en uiteindelijk hebben we heerlijk geluncht bij de BeaverTails! Ja, we moesten toch nog even extra genieten van dat laatste dagje en dat hebben ze in Nederland niet, echt heel vervelend. Ze hadden op de beavertails na ook poutine. Gezien dat erg in de smaak viel bij Caressa was het natuurlijk helemaal een geslaagde lunch! Banff is op zichzelf best touristisch te noemen, en best wel druk, dus zijn we rond 1500 uur weer terug gegaan naar Canmore. We vinden het een gezellig stadje en we hebben nog even lekker een drankje gedaan en wat winkeltjes bekeken. Zoals ik al zei ziet Canmore er chic uit. Nou, die winkeltjes hebben ook erg chique prijskaartjes. Caressa en ik vonden het heerlijk te neuzen, maar de mannen snappen nog steeds het 'kijken, kijken, niks kopen' fenomeen niet.

Gisteren hadden Caressa en ik al een restaurant op het oog waar we wel wilden eten, want we besloten de laatste avond onze mooiste outfit aan te trekken. Helaas waren een paar gerechten die we wilden niet voorradig en dat was erg jammer, maar dat deed niks af aan de gezelligheid. Al voelden we allemaal het 'laatste dagje' gevoel hangen en kwam de stress voor de koffers en of we uberhaupt wel mee kunnen toch ook wel opzetten. Nadat de aardbeiendaiquiri's, crème brûlées en taartjes op waren moesten we er in het hotel echt aan geloven. Noem het de Afvallers XXL of wat ook, maar het was echt een strijd tegen de kilo'. Mijn koffer was zo'n 2 kilo te zwaar, en die van Caressa was weer zeker 4 kilo te licht. Maar die van Martijn en Guy hadden ook aardig wat overgewicht. Na gestress, geschreeuw en geprop, kwamen we uit op een gemiddelde van iets meer dan 22 kilo per persoon. Daar doen we het voor! (we mogen 23 meenemen). Nu is het dan tijd om de laatste pringles en M&M's op te eten (want die nemen we mee terug in onze maag, haha), en daarna (proberen) te slapen. Morgen zien we dan wel of we mee kunnen vliegen uit Calgary. We hebben het nog nooit gehad dat het niet kon, maar dat zegt helaas niks! Als het allemaal goed gaat vliegen we om 1530 uur Canadese tijd, we houden jullie op de hoogte!

• 07 Juli 2014 - 10:05

Gezina:

Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad, maar aan alle leuke dingen komt een eind. Hoop voor jullie dat jullie mee kunnen. Een hele goede vlucht en tot zaterdag.x

• 07 Juli 2014 - 13:45

Mama/Miranda:

Hopelijk gaat het allemaal volgens plan en vliegen jullie op tijd terug (nederlandse tijd is dan 23.30 uur) We horen eventueel wel via sms hoe of wat. Namens ons een hele goede vlucht en ook tot zaterdag. Geniet nog even van de laatste momenten met elkaar. xxxx