Day 16 - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Day 16 - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Day 16

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

23 Maart 2013 | Verenigde Staten, Hollywood

Ons laatste échte dagje in Amerika is aangebroken. Vandaag nog de laatste dingen bekijken in Los Angeles. We hebben lekker rustig de dag gestart (ook al waren de buren al een paar uur bezig met herrie maken en heeft Jessica nog oordopjes in gedaan). Tegen een uur of 11 zaten we in de auto richting onze eerste bestemming: een ritje door Bel Air en Beverly Hills.

Er zijn overal honderden foldertjes te vinden over ritjes die je met een busje kunt maken zodat je alle huizen van de bekende sterren ziet, maar we vonden het een beetje duur en volgens de recensies zie je alleen een flinke oprijlaan en is er daarna niet zoveel te zien (al wordt er wel gefluisterd dat de Japanners die mee zijn en op een grappige manier 'awesome' zeggen en foto's maken al de moeite waard zijn om zo'n tour te doen). Martijn opperde nog even om achter zo'n busje aan te rijden, toen we er een tegen kwamen. Ramen open en je kan zo meegenieten met de tour, hahaha! We zijn er dus gewoon een rondje door gereden en je merkt meteen dat dit een dure buurt is, inderdaad door al die oprijlanen en gigantische toegangspoorten die er zijn. Uiteindelijk zijn we doorgereden naar onze tweede bestemming: The Hollywood Sign!

Ook hier veel dure huizen en veel security die daar door de buurt rijdt. Maar uiteindelijk hebben we de letters die Hollywood bekend maken gezien en nog wat grappige foto's gemaakt. Het weer is prachtig, maar dat neemt niet weg dat er boven de skyline van Los Angeles een dikke laag smog hangt. Het is daar in feite altijd bewolkt ;).

Als laatste zijn we naar de Hollywood Boulevard gegaan, voor de walk of fame. Nadat we bijna opgelicht waren bij een parkeerplaats (die man wilde 15 dollar parkeergeld vragen! Het werden er uiteindelijk 10), stapten we de drukte in. En omdat het zo belachelijk druk was, hebben we niet de hele walk of fame gezien, maar zijn we een paar blokken doorgelopen, om daarna aan de andere kant weer gauw terug te gaan. Om de zoveel meter werd je aangehouden door een verkoper voor een Hollywood Tour, het leken net slechte reclames die je niet uit kon zetten. Dat waren we gauw zat en we waren gewoon opgelucht in de auto te zitten naar het hotel. Nog even relaxen in het zwembad stond nu op het programma.

En dat hebben we ook gedaan, lekker in het bubbelbad gezeten en nog even genoten van de laatste zonnestralen voor we weer in het koude Nederland terug zouden komen. Voor we vanochtend op weg gingen hadden we alvast een maaltijd gehaald bij de Walmart, stoomgroenten voor de magnetron (verdomde handig, zo'n ding op je hotelkamer!). 's Avonds hebben we de koffers ingepakt en alle rommel die we niet meenemen hebben we in de koelbox achtergelaten op de hotelkamer (we hebben maar extra fooi neergelegd). En hopen dat we morgen met de vlucht mee kunnen!

• 26 Maart 2013 - 11:33

Saartje:

Hallo Martijn en Jessica
    Ja het gaat erg snel het is weer zo voorbij.
    Je gaat maar weer lekker sparen dan kunnen jullie
    weer naar Amerika ,want het is een belevenis,
    dat vergeet je niet meer.Ondertussen zijn jullie weer thuis
    ik bel jullie van de week op.
    Lieve groetjes van Peter en Saar.