Day 15 - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Day 15 - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Day 15

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

22 Maart 2013 | Verenigde Staten, Universal City

Vandaag was het dan zover, tijd om naar de Universal Studios te gaan! Een hele dag relaxen zonder te reizen met mooi weer.

Op internet stond dat het park open zou zijn van 10:00 t/m 17:00u waarop we besloten om vroeg te vertrekken zodat we ruim de tijd hadden.
Rond 0930u stonden we bij de kassa's en daar bleek dat de openingstijden waren gewijzigd. Het park was al om 0900u open gegaan en zou tot 19:00u open zijn. We hadden dus nog langer de tijd om op ons gemak alles te bekijken.

Als eerste zijn we de studio tour gaan doen, dit is een tour van ongeveer een uur die het hele studio terrein laat zien met af en toe een attractie.
Tijdens de toer kwamen we langs veel bekende films en series langs, zo reden we langs de studio waar CSI Las Vegas werd opgenomen, maar ook langs bekende studio's waar films als Jurassic Park, King Kong, Jaws, Psyco en The Fast and the Furious werden opgenomen. Ook kwamen we langs de bekende straat van Desperate Housewives langs.
Tijdens de toer kwam je ook twee attracties tegen, eentje was een grote 3-D experience van King Kong 360. Hier leek het alsof je, jetussen de vechtende King Kong en dinosaurussen bevond. Super gaaf!
Ook was er een attractie waar je in een metro station stond tijdens een aardbeving, hier lieten ze zien hoe ze zulke scenes voor films maken, ook een super leuke ervaring!

Na de tour zijn we verder gegaan met de Special Effects Stage, dit was een voorstelling van ongeveer 25min waar men liet zien hoe men vroeger, en tegenwoordig, special effects maakten voor films. Erg leuk was te zien dat de enge, grote King Kong in het echt maar een 30cm groot beestje is.

Na de show over special effects zijn we naar de volgende show gegaan, de show waar ik perse heen wilde, WATERWORLD! Dit was een zeer gave voorstelling van de blockbuster WaterWorld. De show was een groot succes met zeer veel actie en special effects. Ook heel belangrijk: Jessica vond het ook geweldig!

Na de WaterWorld show zijn we naar The Simpsons Ride gelopen waar we nog op de foto zijn gegaan met Hoomer en Marge. Na de foto zijn we in de rij gaan staan en we wisten niet precies wat we konden verwachten omdat de folder sprak over een ''epic virtual rollercoaster''. Eenmaal aan de beurt bleek ook deze attractie een mega gave virtuele achtbaan te zijn! Je zit in een achtbaan karretje die werkt als een soort flight simulator in een soort Imax theater. Het effect was echt geweldig, je kijkt naar een film waarin het lijkt alsof je in een achtbaan zit en het karretje maakt bewegingen met de film mee. Dit gemengd met special effects doet het lijken alsof je in een echte, epic, achtbaan zit.

Na deze geweldige ervaringen kwamen nog veel meer geweldige ervaringen! Zo zijn we nog in de Revenge of the Mummy The Ride geweest. Dit was een echte achtbaan in een grote hal, ook gecombineerd met veel film beelden en special effects.
Ook zijn we nog in een nieuwe attractie geweest, Transformers The Ride-3D. Deze attractie was ook geweldig en epic! Dit was karretje die een parcour reed waar het voelde alsof je echt in een deel van de film verkeert. En het leek werkelijk realistisch omdat ze gebruikt maakten van flight simulation, 3D-HD media en special effects. Of zoals ze zelf zeggen ''het is DE next generation Theme Park attractie!

Na de Transformers zijn we verder gegaan naar Jurassic Park The Ride gegaan. Dit was een boot tochtje langs scenes uit de film. Het begon als een rustig tochtje langs verschillende dino's en bekende delen uit de film waar je zo nu en dan een beetje nat gespetterd werd door een dino of een auto die in het water ''viel''. Echter op het laatst ging je naar boven waarna je een vrije val naar beneden kreeg en er ook nog eens een mega dino tevoorschijn kwam! Een zeer gave attractie, qua technologie iets verouderd in vergelijking met de andere attracties, maar ondanks dat toch een zeer leuke ervaring.

Nu hadden we eigenlijk alle attracties gehad, er was er nog eentje maar die was voor kinderen :(. We zijn nog even bij een show van The Blues Brothers gaan kijken, welke heel gezellig was en tot slot zijn we nogmaals de studio tour gaan doen, deze keer aan de andere kant van het treintje.
Tijdens deze tour deed de audio apparatuur het echter niet goed waardoor we onderweg moesten overstappen naar een ander treintje. In principe niet bijzonder, ware het niet dat we dus op een set zijn overgestapt waar veel bekende films en series zijn opgenomen. We hebben dus gelopen op een stuk asfalt waar normaal gesproken niemand buiten de film wereld op loopt. Ondanks dat we nuchtere Hollanders zijn is het toch iets wat niet veel mensen kunnen zeggen.

Inmiddels was het al over 6en en zijn we op de Universal Citywalk nog wat gaan eten bij een leuk restaurantje. Daarna weer over de drukke wegen naar het hotel, gelukkig bleken de wegen dit keer niet zo druk te zijn en zijn we maar een kleine file van een paar minuten tegen gekomen.

Zojuist nog even bijgekomen in het bubbelbad van het het hotel en morgen staat een roadtrip door Hollywood, Beverleyhills en Bel Air op het programma.

Ciao!

• 23 Maart 2013 - 11:04

Fred:

Hey beroemdheden, leuk stukje hoor bewaar die schoenen goed he.
    Misschien brengen ze geld op bij van de Ende.
    Leuk dat het zo genieten is daar.
    geniet er nog even van he
    gr Fred

• 23 Maart 2013 - 11:16

Gezina:

Hey, Wat ziet dat er goed uit zeg, en wat een mooi weer, hier is het bitter koud.
    Geniet er samen nog even lekker van.

Groetjes Gezina

• 23 Maart 2013 - 12:32

Peter En Saar:

23 maart 2013 12:26
    Hoi Martyn en Jessica
    Bedankt weer voor jullie mooie mails en foto's
    Als ik dat allemaal weer zie dan gaat mijn hart weer open
    dat vergeet je nooit meer!
    Dus geniet nog even hé
    Lieve Groetjes van Peter en Saar.

• 23 Maart 2013 - 13:24

Miranda/Mama:

Hoi J & M,
    Wat een hoop leuke ervaringen in de Universal Studios, ik geniet op afstand mee.
    Leuke foto's, die van Ben & Jerry's is speciaal voor Rick gemaakt en die van Smokey and the Bandit voor pap en mij (beetje eigendunk mag best wel in dit gure en koude Holland, met gevoelstemperatuur ver onder de -10). Als echte celeberties bijkomen in het bubbelbad om de volgende dag uitgerust naar Hollywood, Beverly Hills en Bel air te gaan. Poepoe, wat een air. Geniet ervan zo die laatste dagen.
    Liefs van Mama/Miranda XX XX