Reisverslag 11 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Reisverslag 11 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Reisverslag 11

Door: Jessica

12 Maart 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

’s Ochtends hebben we de dag goed gestart met een wandelingetje naar een plek waar Guy nog een mooie Bassie en Adriaan foto kon maken van de straat waar de Transamerica Pyramid zit, het is droog! We zijn daarna doorgelopen naar Fisherman’s Wharf waar we nog even langs de pier zijn gaan lopen, ook een deel van de fietsroute die Martijn en ik drie jaar geleden gedaan hebben (en waar we helaas niet van kunnen genieten deze keer). We kwamen uit bij Hyde pier, waar veel mooie en vooral oude boten liggen. Daar hebben we nog even gekeken en foto’s gemaakt en nog een stukje verderop was een pier waar we de brug mooi konden zien.

Ook nu was de brug helemaal in de mist gehuld, of vooral wolken… Regenwolken. Dit keer met af en toe een spatje miezer. Uiteindelijk gingen we naar de Cable Cars! Dat moet je natuurlijk gedaan hebben in San Francisco. We hebben een dagpas, zodat we overal uit kunnen stappen waar we willen en ook weer kunnen opstappen zonder dat het ons weer extra 7 dollar kost. Ze weten de prijzen wel de verzinnen natuurlijk. Martijn en Guy hebben op de buitenkant van de Cable Car gestaan en Caressa en ik hebben onze schoot volgeladen met de tassen. Was wel weer heel leuk om te doen. Guy heeft het nog gefilmd, dus we kunnen nog even terugkijken.

De eerste stop was bij het Fairmont Hotel omdat Guy daar nog een Bassie&Adriaan wilde maken. Wat een hoop vlaggen op dat gebouw, het ziet er poepiechic uit. De tweede stop was Chinatown, een attractie op zich. Overal past men zich aan naar de stad/land waar hij of zij woont, maar tot nu toe zijn alle Chinatowns die we bezocht hebben bijzonder. Overal dezelfde goedkope troep, overal alleen maar Chinees eten (ja, duh, maar dan ook écht Chinees, eendenkoppen enzo), straatnaambordjes in het Chinees… Alles aangepast en dat is dus overal prima. Ik dwaal af, want we wilden door de ‘poort’ Chinatown binnengaan, maar die poort konden Martijn en ik dus niet meer vinden. In plaats daarvan zijn we gewoon meteen gaan lunchen, want de tijd ging weer eens snel en we kregen trek. Het eten was heerlijk en we hebben genoten (ook al is het écht Chinees. Van sommige dingen moet je gewoon niet willen weten wat het is, als het maar lekker smaakt en het er niet al te herkenbaar uitziet). De regen begon ons weer te pesten. We hadden dan de opgedroogde poncho’s van gisteren wel weer bij ons, maar de regen hadden we echt niet gemist. Caressa heeft paraplu’s gekocht, Martijn en ik hadden de poncho’s weer aangetrokken. Ondanks de regen was Chinatown leuk om te bekijken.

Uiteindelijk hebben we weer een opstappunt van de Cable Car gevonden en met alle natte zooi zijn we de tram in gesprongen. Dit keer naar het centrum zodat we ook iets van de rest van downtown zagen. De regen was meer een overstroming aan het worden en Guy en Martijn gingen naar het stadhuis van San Francisco voor een foto, terwijl Caressa en ik ons gingen vermaken met shoppen bij de Macy’s. Uiteindelijk spraken we boven bij de Cheesecake Factory af. Dat werd ons avondeten, mjam! Je kan er gewone gerechten bestellen, maar die cheesecake doet het hem. Ook dit keer was ik na een paar happen al verzadigd, maar we namen de cheesecake mee voor het ontbijt de dag erna. In de stromende regen gingen we weer terug, ook dit keer weer blij in de warme en droge ruimte van het motel te zijn. Nu nog wat spullen inpakken, want de reis voor de 13e staat gepland naar Sacramento. We hebben de hele route omgegooid, want Yosemite en Sequioa zijn beiden (grotendeels) dicht wegens de sneeuw daar. We hebben geen zin in gevaarlijke toeren, dus de alternatieve route hebben we erbij gepakt en er wat moois van gemaakt. We kunnen ons verheugen op Death Valley, Las Vegas, LA, Grand Canyon en misschien Joshua Tree National Park (en niet per sé in die volgorde).

• 20 Maart 2016 - 10:19

Kim:

Weer een mooi verhaal. Op naar zonnige dagen.