Dag 7 - Reisverslag uit Birmingham, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Birmingham, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Jessica

06 Juni 2015 | Verenigde Staten, Birmingham

Vandaag verlaten we Atlanta alweer... Maar niet voor we een bezoekje hebben gebracht aan het Delta Museum. Er was een groot vliegtuig neergezet waar je binnen kon kijken hoe stewardessenuniformen in de loop van de tijd en per bestemming zijn veranderd. We hebben een hoop (te) gekke foto's gemaakt en Martijn en Guy leefden zich uit met het fototoestel op de overige vliegtuigen en bezienswaardigheden. We hebben ons best lang vermaakt. Toen we naar buiten kwamen was het midden op de dag en superwarm. We hebben ons goed ingesmeerd en gauw even ons lekkere sapje opgedronken die we al een paar dagen in de koelkast hadden. Na een paar oreokoekjes erbij konden we weer op pad.

Onderweg zijn we bij een park gestopt, dat was de verrassing van Martijn, zodat we de benen even konden strekken. Caressa schrok, want ze werd gebeten door een kevertje die tussen haar BH-bandje was gevallen vanuit de bomen, gelukkig was het geen gevaarlijk beestje! Omdat het eigenlijk gewoon té warm was om te lopen hebben we maar een klein rondje gemaakt en zijn we weer verder gaan rijden.

Eenmaal bij het hotel in Birmingham aangekomen, zagen we mensen met pizzadozen rondlopen. Dat vonden we wel een goed idee! Ze bezorgden zelfs bij het hotel. Uiteindelijk is het dat niet geworden, want ik had een lekkere steakhouse gevonden, 5 minuten van het hotel vandaan: O'Charleys. Daar hebben we heerlijke steak en kip gegeten. Caressa had een salade die even groot was als een salade voor 6 personen bij de BBQ, maar op een of andere manier kreeg ze hem toch op... Respect. Omdat we nog flesjes water en broodjes wilden hebben voor onderweg (en natuurlijk ook lekkere blikjes drinken) zijn Caressa en ik, nadat we de mannen hebben afgezet bij het hotel (lees: nee, we gaan niet met jullie samen naar de Walmart Supercenter die 24/7 open is) zijn wij de inkopen gaan doen, op ons gemak. Ze hadden er serieus bijna álle soorten smaken fanta! Aardbei, mango, ananas, druif... je kon het zo gek niet bedenken. Onze voorkeur ging uit naar mango :).

Ondanks dat het een supercenter is, is het nog best druk. Toen we rond 23.00 uur wilden gaan afrekenen stonden we toch nog even in de rij. Caressa was nog even wat aan het pakken en ik stond al te wachten. Er kwam een man aanlopen die maar 3 dingen had en ik zei dat hij wel voor mocht. De man was erg blij en toen wij de dingen op de band hadden gelegd, gaf hij me een giftcard van de Walmart als bedankje. Nog voor ik kon zeggen dat ik dat écht niet wilde, was hij al weg. Jeetje, en dat alleen maar om iemand voor te laten?! Er bleek bij het afrekenen nog 16 dollar op te staan! Bedankt onbekende meneer.

Daarna hebben we de achterbank maar vast opgeruimd voor morgen, want dan gaan we naar Tupelo, met als eindbestemming Memphis!