Dag 17 - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Jessica&Martijn

01 Juli 2014 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Dag 17 (01/7);

Weer ging de wekker om 0600u al af, dit keer lagen we wel allemaal nog heerlijk in bed. Echter bij het opstaan wachtte er een onaangename verrassing. Het was namelijk steenkoud! Gisteren was het ook koud, maar nog redelijk acceptabel, vandaag echter was het steenkoud! Zou koud dat ik niet kon stoppen met rillen. Na te zijn aangekleed even naar de auto gelopen om de toilettassen te halen, ik kon het niet laten om meteen ook even naar de thermometer in de auto te gaan kijken… -2!!! Gelukkig kwam de zon al op en eenmaal in het zonnetje was het eigenlijk nog best aangenaam.

Na de gebruikelijke bezigheden zaten we wederom rond 0700u in de auto waar we wederom verzorgd werden door Jessica en Caressa.
Vandaag stond de lower loop op de planning, aangezien we het eerste stuk van deze loop de eerste avond al hadden gezien toen we naar ‘’Old Faithful’’ reden besloten we om de speciale routes te nemen. Al vrij snel kwamen we bij een punt met wandelroutes, hier hebben we dan ook een leuke wandeling gemaakt langs een rivier en langs diverse hotsprings, natuurlijk weer met de berenspray onder handbereik.
Na een paar honderd meter lopen kwamen we bij een punt waar meerdere routes begonnen, omdat de groep voor ons naar links ging en daar ook een groep vandaan kwam besloten wij ook die kant op te lopen. Via een duidelijk pad liepen we langs diverse hot springs, waar bij sommige hot springs waarschuwings borden stonden, totdat we op een punt kwamen waar het pad zeer vaag werd, nog een klein stukje doorgelopen op te kijken of het pad weer duidelijk werd. Het pad werd echter steeds vager en omdat we geen goede wandelkaart van dit gebied hadden besloten we om dezelfde route weer terug te volgen. Ook tijdens deze terug weg kwamen we weer diverse mensen tegen. Echter bij aankomst op de parkeerplaats, waar ook een bord stond met wandelroutes, bleek onze route niet te bestaan! Waarschijnlijk hebben we gewandeld op een oude route die niet was afgesloten maar simpelweg van de kaart is gehaald.

Na deze wandeling weer in de auto gestapt en via diverse routes en stops naar West Thumb gereden waar hot springs voorkomen die bestaan uit ‘’mud-volcanoes’’. Dit zijn een soort modder hot-springs die ontstaand doordat het water zo zuur is dat de grond veranderd in modder.
Na hier ook een wandeling te hebben gemaakt zijn we doorgereden naar Canyon Village, waar zich de Upper- en Lower Falls of the Yellowstone zich bevinden. Onderweg kwamen we nog enkele stroomversnellingen in de rivier tegen waar we even zijn gestopt om te wandelen, hier zagen we ook een bordje dat hier in juni en juli forellen te zien zijn die stroomopwaarts zwemmen en hierbij vaak ook springen, en ja hoor, niet veel later zagen we daadwerkelijk forellen uit het water springen! Wederom een gaaf gezicht en wederom een ervaring rijker!
Weer een stukje verder kwamen we door een dal met grote, groene weides met grote kuddes Bisons! Deze dieren zijn echt groot en steken de weg over wanneer ze daar zin in hebben.
Uiteindelijk aangekomen bij de Falls, hier zijn mooie uitzichtpunten op de beide watervallen en de diepe ravijnen!

Rond een uur of 1830u waren we weer terug in West Yellowstone waar we bij een BBQ restaurant hebben spareribs hebben gegeten, helaas viel dit zwaar tegen. Omdat we eigenlijk toch nog een keer wilde schieten, nu kon het, zijn we na het eten nog weer naar de range gelopen. Dit keer wilde Jessica ook schieten omdat ze een roze geweer hadden, helaas vond ze dit tegenvallen omdat het geweer heel licht was en er bijna geen terugslag was. Guy koos dit keer voor het Mossberg shotgun en vond dit een geweldige ervaring. Als laatste was ik aan de beurt, dit keer met een SKS geweer.

Na nog een ijsje te hebben gegeten en souvenirs te hebben bekeken zijn we weer terug gegaan naar de glamping.

• 03 Juli 2014 - 09:23

Sylvana:

Ja hoor.. Als er iets is met geweren, is Martijn er altijd bij haha!
    Gaaf joh, ik ben wel een beetje een jaloers zusje hoor :)
    Ik vind het zo leuk om jullie verhalen te lezen, ik zie de dingen dan
    gewoon al voor me haha!

Geniet er nog van lieverds! Voor jullie het weten, zijn jullie weer in Haarlem
    & zien jullie ons weer! Haha xxxx

• 03 Juli 2014 - 17:38

Kim Boorsma :

Leuke verhalen! En jullie hebben beren gezien! Geniet er nog van.