Dag 10 - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Jessica

24 Juni 2014 | Verenigde Staten, Portland

Die zelf instelbare bedden zijn echt ideaal! Kan me voorstellen dat ze er in het hotel reclame mee maken. Na goed wakker te zijn geworden en een ontbijtje in het hotel te hebben gegeten gingen we op weg naar het Evergreen Flight Museum in McMinnville. Dit is ongeveer een uur en een kwartier rijden. De temperatuur liep al lekker op, want toen we aankwamen was het al 27 graden. Wat stonden er een hoop vliegtuigen buiten! De mannen kwijlden nog net niet, maar het waren dan ook erg mooie 'kisten'.

Er waren twee onderdelen: het spacemuseum, met allerlei informatie over ruimtevaart en veel helicopters. Het andere stuk was echt gericht op vliegtuigen. Zelfs het gigantische watervliegtuig Spruce Goose stond binnen. Ze lieten ook filmpjes zien hoe ze die in het museum hadden gekregen want dat ding is echt gigantisch. We hebben ons aardig vermaakt, we gingen rond 15.30 uur weer richting hotel. Precies de tijd dat het spits is en aangezien ze in de USA nou ook niet echt normaal rijden (ze wisselen niet van rijbaan, maar hoeken de auto gewoon naar de volgende rijbaan) was filerijden wel even goed opletten. Ik vond het erg leuk om te rijden, maar soms... Gelukkig is het allemaal goedgekomen en waren we met enige vertraging terug in het hotel. Aangezien we Oregon bijna gaan verlaten willen we nog even genieten van het taxfree shoppen en gaan we even wat eten bij het grote winkelcentrum 10 minuten verderop. Daar zit namelijk ook een gigantische Target (je kunt er echt álles kopen). Caressa en ik hebben ons de hele avond vermaakt, de winkel is open tot 23.00 uur. Onze koffer gaat weer een stukje voller mee naar Nederland. De mannen hebben zich ondertussen vermaakt met vliegtuigen kijken en fotograferen, want op de parkeerplaats kwamen de vliegtuigen laag over omdat het vliegveld zo dichtbij zit.

Nu de avond nog even afsluiten met de laatste shirtjes wassen en de heerlijke Voodoo Doughnuts opeten! Morgen gaan we weer op pad, nu op naar Walla Walla!

• 25 Juni 2014 - 16:49

Kim Boorsma :

Wat een mooie verhalen! Shopse nog ;-)

• 25 Juni 2014 - 17:26

Mama/Miranda:

Goede zet dames om te gaan shoppen en de mannen naar vliegtuigen te laten kijken, ieder zijn ding.
    Wat die bedden betreft, zouden ze die in Nederland ook verkopen? Lijkt me heerlijk.
    Veel fun in Walla Walla. XX Oja, nog bedankt voor jullie kaart, hartstikke leuk!

• 26 Juni 2014 - 00:04

Saar:

25 juni 2014 23:53|Door:Lieve Saartje.
    Hebben jullie nog koffers nodig voor al dat shoppen(zullen wij ze langs brengen)grapje!
    Geniet er maar van hoor,jullie zien veel en daar gaat het om geweldig.
    En mooi weer,in Nederland ook hoor.Nog wel.

Lieve groeten van peter en saar.