Dag 4 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Martijn

18 Juni 2014 | Verenigde Staten, Seattle

Na een nacht heerlijk geslapen te hebben ging vanochtend om 0730u de wekker. Na het opstaan rustig gestart met de verhaaltjes online te zetten en foto's op de schijf te zetten. Daarna, en na het douchen, naar beneden gegaan om te ontbijten in het hotel. Na het ontbijt de valet-service gebeld en 5 minuten later stond de auto voor ons klaar.
Reisdoel voor vandaag: Paine Field, waar Boeing de grotere vliegtuigen fabriceert.

Paine Field was ongeveer een half uurtje rijden vanaf ons hotel, dit keer was het de beurt aan Jessica! Een primeur want het was haar eerste keer achter het stuur in de USA!
Eenmaal bij Boeing aangekomen hebben we nog even buiten staan kijken naar alle mooie vliegtuigen om vervolgens om 11:00u te beginnen aan de tour door de fabriek, helaas was foto's maken daar niet toegestaan.
De toer was zeer interessant en heel leuk, men liet ons zien hoe de verschillende type vliegtuigen op verschillende manieren worden gebouwd, zeer boeiend, zelfs voor de dames.

Na de tour hebben we natuurlijk de gift shop leeg gekocht om daarna op het dakterras nog een paar foto's te maken van het vliegveld, dit was wel toegestaan.
Na het foto's maken zijn we nog even naar binnen geweest om nog een gratis foto te laten maken en om nog een soort mini museum te bekijken.

Uiteindelijk zijn we rond 1730u richting een winkelstraat in de buurt gegeten om te dineren bij Wendy's. Hier hebben Guy en ik een kip burger gegeten en de dames beide een aardbeien salade (ook met kip), na de Wendy's nog ''even'' naar de Walmarkt.
Hier hebben we allen een paar leuke leuke dingen gekocht zoals leuke T-shirtjes met tekst, andere kleding, oordopjes en wat voedsel en drinken voor op de hotel kamer.
Ook verkocht men bij de sportartikelen diverse jachtwapens, messen en shotguns voor de liefhebber.
Natuurlijk heb ik ook hier een pakje baseball kaartjes gekocht, het begint een soort traditie te worden.
Bij het afrekenen vroeg de cassiere waar we vandaan kwamen en een andere klant pikte op dat we Nederlanders waren en vertelde ons dat we de wedstrijd van Australie hadden gewonnen en dat Spanje wederom had verloren! Toch ook nog goed nieuws op het einde van de dag!

Morgen gaan we eerst even bij het graf van Bruce Lee kijken om de rest van de dag en de avond door te brengen in de stad (Seattle) zelf. :)

P.S. jullie zijn benieuwd naar de foto's, deze staan gewoon onder het tabje ''Foto's'' aan de linkerkant.

• 19 Juni 2014 - 16:43

Mama:

Ja Martijn, op de foto's letten we wel hoor. Echt prachtig die vliegtuigen, dat moet voor jullie mannen (en de vrouwen) echt kicken zijn. Hartstikke leuk dat jullie bij Boeing zijn geweest, kan me voorstellen dat het interessant was. Niet te veel souvenirs mee nemen hè, anders zijn jullie straks overbelast. Veel fun verder en weer de groetjes uit Spikecity.

• 20 Juni 2014 - 09:21

Sylvana:

Jessica is dat die giftshop waar je het laatst over had?!
    Is er nog wel ruimte in de koffer? haha

Geniet er nog van lieverdjes!!