Dag 2 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Jessica

16 Juni 2014 | Canada, Vancouver

Na een heerlijke nacht slaap (en ook een heftige storm), werden we vroeg maar uitgerust wakker. Eenmaal onderweg naar het ontbijt vertelde de dame aan de balie dat het vannacht inderdaad erg gestormd had, zo erg dat het restaurant wateroverlast had en we genoodzaakt waren om te ontbijten in het naastgelegen hotel. Niet vervelend, want er was voor iedereen meer dan voldoende keuze. Omdat we vandaag Guy en Caressa van het vliegveld gaan ophalen, hadden we een rustige ochtend. Vlakbij het hotel zat een gigantisch winkelcentrum, waar Martijn en ik nog even rondgekeken hebben. Rond 14.00 uur zijn we met de shuttlebus naar het vliegveld gegaan.

Niet al te veel later waren Guy en Caressa dan door de deuren heen! De vakantie kon nu écht beginnen! Gelukkig hadden ze een goede vlucht gehad. Nu was het tijd om de huurauto te halen. Martijn had een reservering gemaakt, die te mooi was om waar te zijn door een internetfout. We konden het natuurlijk proberen, maar daar trapten ze niet in. Gelukkig had Guy ook nog een reservering gedaan, en kregen we vrij snel een huurauto mee. Eenmaal bij de Buick die we toegewezen kregen, bleek dat er niet eens twee koffers in de kofferbak pasten. Toch fijn toen we hoorden van de verhuurder dat we een Ford Escape (net als vorig jaar!) mochten nemen. Daar pasten gelukkig wel alle koffers in de kofferbak.

Toen onderweg naar ons nieuwe hotel. We vergaapten ons aan het mooie uitzicht van de stad. Wel opvallend is dat álles bij elkaar past. Het zijn niet allerlei gebouwen van een totaal ander design zoals in sommige steden het geval is. Ingecheckt en wel konden we eindelijk gaan kijken voor een rondvlucht met een van de watervliegtuigjes. We zitten met het hotel dicht bij de boulevard, dus we hoefden maar een klein stukje te lopen. We konden met zijn vieren nog mee met de laatste tour. Wat spannend! Vooral omdat ik alweer bang was dat het een herhaling van mijn vlucht van Seattle naar Vancouver werd, maar toen we het vliegtuigje in gingen (en Martijn, de lucky bastard, mocht in de cockpit!) werd al snel duidelijk dat dit niet het geval was. Wat was het gaaf! En het uitzicht was ook adembenemend. We genoten allevier vollop van de 25 minuten durende vlucht.

Eenmaal weer aan de kade besloten we het advies van de hotelmedewerker op te volgen en te gaan eten op Granville Island, waar je met een bootje naartoe moet. Hij raadde ons Restaurant Sand Bar aan. Het heeft een heerlijke kaart met veel verse vis, maar ook vleesgerechten. Martijn heeft zwaardvis geprobeerd, het smaakt naar hele zachte kipfilet. Echt een aanrader! Genietend van de live muziek en het lekkere eten, waren we daarna toch echt moe. Vooral Guy en Caressa, die hadden er al een lange vlucht op zitten. We moesten nog een stuk naar het hotel lopen, waar we dan ook moe en voldaan konden gaan slapen.

Morgen wacht ons de Capilano Suspension Bridge en Grouse Mountain. Daarna rijden we door naar Seattle. We zijn benieuwd!

• 18 Juni 2014 - 08:36

Sylvana:

Waauw klinkt goed allemaal !
    Veel plezier & lekker genieten Lieverdjes !!

• 18 Juni 2014 - 19:01

Pa:

Haha hadden jullie een C1 besteld (geintje), jammer dat het niet door ging
    die andere auto. Leuk dat tochtje met het watervliegtuig zo blijf je vliegen.
    geniet er maar lekker van hoor. xx pa