Reisverslag 3 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Reisverslag 3 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Reisverslag 3

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

27 Februari 2016 | Australië, Melbourne

We hebben vandaag de dag lekker rustig gestart, dat mag ook wel na een paar reisdagen waar Martijn nauwelijks geslapen heeft in het vliegtuig en ik toch nog best wel veel slaap heb gehad. Thimo ging lekker bacon bakken op de barbecue en Hayli maakte eieren en bagels (die hier niet echt veel voorkomen, maar ze vindt bagels gewoon heerlijk).

Vandaag wilden Thimo en Hayli ons rondrijden door het gebied in en rondom Melbourne en typische Australische dingen laten zien (en typische dingen voor deze omgeving). We startten met mooie stukjes natuur, precies zoals ik met Australië had voorgesteld. Én we zagen onze eerste kangoeroe! Er zitten hier trouwens ook heel veel mooie vogels, zoals kakatoes (al vindt Hayli die irritant omdat ze altijd veel herrie maken als je nog niet wakker wilt worden, een beetje zoals Skip bij ons altijd doet haha). Thimo heeft zijn vliegclub nog even laten zien en het vliegveldje dat erbij hoort en toen zijn we eerst een bezoek gaan brengen aan de wijnmakerij Chandon. Hier kon je goed zien hoe wijn gemaakt wordt en welke processen typerend zijn voor welke soort wijn. Hier vinden ze alcohol erg belangrijk (er is zelfs een drive-in slijterij). Later op de dag gaan we bij een andere wijngaard een proeverij doen. Na deze leuke bezienswaardigheid zijn we naar een zuivelboerderij geweest. Lekker even wat drinken en allerlei soorten kaasjes proeven. Toen zijn we naar de Yarra Valley chocolaterie geweest. Het grappige is dat dit een chocoladefabriek is waar een Belg zich lang geleden gevestigd heeft en we dus eigenlijk Belgische chocolade gingen proeven. Maar het was zeker relaxen met heerlijk ijs en superveel zonneschijn. Toen werd het dus echt tijd voor de wijn. Een schattig gelegen wijngaard was de plek waar we de proeverij deden, omdat het daar rustiger is en er meer tijd is voor persoonlijke aandacht. Martijn vond alle wijn een beetje vies, behalve 1. Die vond ik ook het lekkerste en dus hebben we daar twee flessen van gekocht zodat we allemaal de komende dagen konden genieten van een heerlijk glas wijn (meenemen in de koffer is niet echt een optie met zoveel heen en weer reizen in verschillende vliegtuigen). Thimo was de BOB en we zijn na de wijn rond wezen rijden door allerlei mooie stukken van omgeving Melbourne (o.a. King Lake, richting Marysville). Vooral dit gebied was ‘slachtoffer’ van de branden een paar jaar geleden (N.B: er zijn veel branden die worden aangestoken door pyromanen, omdat de omstandigheden perfect zijn is dit vooral een trigger om dat te doen. Te verschrikkelijk voor woorden). Uiteindelijk zijn we beland in een pub die de branden heeft overleefd en er nog steeds staat.

Martijn en ik hadden niet echt een keuze over wat we gingen eten want Thimo vond dat we echt een parma moesten bestellen: een kipschnitzel met kaas, tomatensaus, ham, lente-uitjes en bacon (een soort pizza schnitzel). In bijna alle pubs verkrijgbaar en echt Aussie volgens hem. Dat hebben we dus inderdaad besteld en dat is heeeeeel erg lekker. Met een pint applecider erbij was het daar goed toeven (en sticky date pudding als toetje, mjam!). Ongemerkt werd het best wel laat en waren we blij dat we lekker in bed lagen. Morgen namelijk de Great Ocean Road, een lange rit van totaal zo’n 650 km en we moesten daarom toch wel vroeg op.

• 03 Maart 2016 - 19:01

Pa:

Weer een leuk stukje geschreven hoor, maar niet te veel wijn drinken he