Reisverslag 13 - Reisverslag uit Navarre, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Reisverslag 13 - Reisverslag uit Navarre, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Reisverslag 13

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

09 November 2017 | Verenigde Staten, Navarre

Zo, daar zijn we weer na een goede nacht in ons heerlijke bed! Snel de gordijnen open doen en genieten van ons uitzicht op de Golf van Mexico!... Nope!... regen, wind en kou! 15 graden max, lekker dan...

Dus langzaam begonnen aan de dag met een gratis ontbijtje met uitzicht op het grijze weer.
Vanwege het weer besloten we om naar het National Naval Aviation Museum te rijden in Pensacola, ongeveer 35min rijden.

Onderweg nog even bij een IHOP gestopt om WiFi te jatten, dit omdat de ingebouwde GPS aangaf dat het museum zich in een restricted area zou bevinden. In de tussentijd zagen we in de lucht meerdere vliegtuigen oefenen voor de airshow van dat weekend, die wij helaas zouden gaan missen.
Uiteindelijk hebben we de borden gevolgd naar een vuurtoren omdat deze tegenover het museum staat.
Terwijl wij naar het museum reden verscheen er verderop een grote checkpoint, omdat de borden ons die richting op stuurden zijn we er gewoon heen gereden. Eenmaal bij het checkpoint bleek inderdaad dat het museum zich inderdaad op het terrein van NAS Pensacola, thuisbasis van de Blue Angels, bevond. Bezoekers zijn echter gewoon welkom, wel noteren ze de nodige gegevens en krijg je een bezoekerspas mee. De sentry was zo vriendelijk om mij nog te feliciteren met mijn verjaardag.

Eenmaal aangekomen bij het museum (het weer klaarde al op) bleek het zeer druk te zijn, er stonden meerdere schoolbussen en veel mensen stonden te kijken naar de demonstratie vliegers die aan het oefenen waren naast het museum. Wij gingen eerst het museum, dat volkomen gratis is zoals de meeste defensie musea in de VS van A. De vriendelijke vrijwilliger bij de ingang legde ons het een en ander uit en vertelde tevens dat later die dag om twee uur de Blue Angels hun complete show zouden oefenen. Een gave verrassing!!
Maar eerst het museum in en een donatie gedaan, iets dat wij vrijwel altijd doen bij gratis musea en parken.
Het museum had een zeer grote collectie vliegtuigen vanaf het prille begin tot de moderne militaire vliegtuigen. Maar uiteindelijk was het tijd om naar buiten te gaan want het was alweer half 2.

Eenmaal buiten, natuurlijk waren we weer te vroeg, was het inmiddels helemaal droog, het was alleen nog een beetje fris. Vele andere bezoekers hadden inmiddels ook een plaatsje gevonden en na een tijd wachten hoorden we in de verte toch de opstartende motoren van de bekende F/A-18 jets van de Blue Angels! Al snel stegen ze op en begon de pret met een geweldige en volledige show van ruim 20 minuten!! Wij hadden een 1e rangs plaats en waren uiteindelijk blij dat we er die zaterdag, met tienduizenden bezoekers, niet zouden zijn.

Na de show hebben we nog een klein rondje door het museum gedaan en de shop bezocht. In het museum hebben we nog een beetje informatie gezocht over Pensacola en een adres gezocht in Old Town Pensacola.
Rond 16:15u waren we in Old Town en begon het langzaam donker te worden, een groot nadeel van wintertijd en een tijdzone verder. Daarom hebben we een een wandeltocht door Old Town gemaakt om nog zoveel mogelijk te kunnen zien bij daglicht.

Op de terug weg naar het hotel hebben we lekker gegeten bij Johnny Huston's, een andere tip van Jordan, waar ze heerlijke hamburgers hadden!
Eenmaal terug in het hotel was het eigenlijk een herhaling van gisteren: zwemmen, douchen en drinken aan de bar. Het verschil was dat er deze keer een pasgetrouwd Amerikaans stel in de hottub zat i.p.v. een langetrouwd Deutsch stel en dat de bartender niet Terry heette maar Danielle. En Jessica ging aan de bier in plaats van een cocktail.

Ciao!