Reisverslag 8 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Reisverslag 8 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Reisverslag 8

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

04 November 2017 | Verenigde Staten, Miami Beach

Omdat we de afgelopen dagen veel gedaan hebben en vroeg op zijn gegaan, gingen we vandaag in de nog meer relax modus. We waren pas laat uit het hotel, vandaag gingen we niet met de auto weg maar besloten we met het gratis trolleybusje naar South Beach te gaan. Nadeel, je hebt echt geen idee hoe laat er een busje komt. Het weer was mooi, dus het maakte niet uit en we hadden alle tijd. Na een minuut of 20 wachten kwam er een busje, en na een tijdje mede door verkeersomleidingen waren we meer richting South Beach. We moesten eigenlijk nog overstappen op een ander busje, maar daar moesten we ook lang op wachten. Martijn had op een of andere wonderbaarlijke wijze gratis WiFi gevonden en zag dat er een politiebureau in de buurt zat. Daar wilde hij wel even kijken, of er nog mooie politieauto's waren om te fotograferen. Toevallig was er een soort wervingscampagne voor de politie waardoor er ook supertoffe speciale auto's stonden (een roze! En een speciale holebi uitvoering met de gekleurde vlaggen erop). Hij heeft heel wat foto's van allerlei auto's kunnen maken. Op de hoek van die straat pakten we een ander busje, die stopte bij het postkantoor zodat we onze kaartjes konden posten en na een kleine lunch zijn we in de lekkere hitte naar de boulevard gelopen en hebben we een stuk langs ocean drive gelopen. Leuk stuk park en de gebouwen zijn in Art Deco stijl gebouwd. Een stuk waar zien en gezien worden elkaar wel afwisselen.

Na een tijdje zijn we nog een stuk ingelopen waar een grote brandweerkazerne zat. Een man die achter ons liep zei dat we gewoon even moesten aankloppen en dat de mannen van de kazerne ons dan wel een en ander wilden laten zien. En dat bleek ook het geval. Er stonden een paar brandweerwagens en ambulances. We kregen uitleg over de kazerne, hun werkzaamheden (ze zijn naast brandweerman ook paramedic dus kunnen ook op de ambulance worden ingezet) en welke opleidingen daarbij horen. Was heel interessant om te horen en tof om even in een voertuigen te mogen kijken. Dat alles hetzelfde is in Nederland kan wel praktisch zijn, maar dit is een stuk mooier.

Na deze leuke rondleiding zijn we terug gegaan naar het hotel zodat we ons even konden opfrissen, om daarna alsnog met de auto weg te gaan naar het Hard Rock Café in Miami. Dat ligt op ongeveer een kwartiertje rijden. We wisten alleen niet dat er een MMA gevecht was in een sportstadionding en dat er in het American Airlines stadion een concert was. Dat maakte parkeren wat lastig en duur, maar uiteindelijk hadden we een hele goede parkeerplek voor niet het duurste dat we zijn tegengekomen. Het Hard Rock Café ligt aan de rand van de haven, bij Bayside. Het heeft een heel leuk boulevardje met winkeltjes en andere restaurantjes en veel muziek. We konden vanwege het zachte weer lekker buiten eten en hebben genoten van ons laatste avondje Miami. Op de terugweg kwamen we een Daiquiribarretje tegen (die houd je tegoed Caressa) waar tegenover een podium stond waar live muziek werd gemaakt en volop werd gedanst. Veel latin en salsa. Toch van die zichtbare invloeden hier, maar geweldig om even naar te kijken en luisteren.

Gelukkig waren we voor de drukte van het leeglopende stadion de brug naar Miami Beach over zodat we niet alsnog een file hadden laat op de avond. Morgen gaan we alweer vertrekken en gaan we naar Fort Myers! Martijn heeft genoten van zijn laatste dagje 30 zijn.

• 15 November 2017 - 11:31

Saartje:

Leuk dat jullie bij de brandweer konden
    kijken ze zijn gast vrij dat zie je maar
    ik geloof dat het in Nederland niet zo
    gastvrij is.liefs uit Bunde.