Reisverslag 4 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Reisverslag 4 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Reisverslag 4

Door: Jessica

31 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Miami Beach

Ik loop een beetje achter met het schrijven van de reisverslagen, maar daar hadden we tussen het genieten en slapen in ook weinig tijd voor gemaakt. Al mag dat de pret natuurlijk niet drukken ;)

Happy Halloween! Op onze 4e reisdag verlaten we Daytona Beach en verruilen we dit mooie strand voor Miami Beach. Na een lekker ontbijt bij Steve's (we kunnen ondertussen lunchen met alle restantjes eten wat we hebben meegenomen) gingen we nog even naar de boulevard en pier van Daytona Beach. Omdat we best op tijd weg zijn gegaan is de temperatuur aangenaam en konden we toch lekker een stukje lopen. We zagen daar heel in de verte in de zee toch echt dolfijnen! Op de pier hebben we onze ogen uit gekeken naar de vissers die met twee hengels tegelijk proberen lekkere vis aan de haak te slaan. Er zijn heel veel regels wat betreft het vissen om overvangst tegen te gaan. Ook lazen we de informatie over de zeeschildpadden en in welk seizoen ze eieren leggen/de eieren uitkomen. Eindstand: dit is niet het seizoen. Leek ons wel mooi om dat eens te zien, zo'n klein schildpadje die naar de oceaan wiebelt door het zand. Wie weet komen we daar ooit nog voor terug.

Na dit uitstapje zijn we nog een rondje gaan rijden over het strand, vond Martijn natuurlijk prachtig. Lekker pootjebaden hebben we ook nog gedaan en daarna zijn we op ons gemak nog even naar de Walmart geweest. Wilden natuurlijk wel lekkere Halloween snoepjes kopen en een mooi T-shirt zodat we in style deze dag door kwamen. Nadat we de tank ook even gevuld hadden gingen we via de 1 en A1A een beetje een omweg maken naar Miami Beach. We wilden ook wat te zien hebben onderweg. We kwamen door een aantal dorpjes en stadjes en hebben een glimp opgevangen van NASA bij Cape Canaveral. Toen we nog een aantal uur moesten rijden zijn we weer de snelweg op gegaan, want we hadden iets te relaxt gedaan vandaag en anders kwamen we er nooit.

Eenmaal in Miami hebben we tot aan Miami Beach alleen maar in de file gestaan. Met alle afslagen en verkeersidioten (Amerika rijdt meestal relaxed, maar de Latijns Amerikaanse invloeden maken het er hier niet beter op) was ik het autorijden echt zat en waren we heel blij dat we bij het hotel waren. Het hotel heeft alleen valet parking, dus nadat we hadden ingecheckt en we alsnog een kamer kregen omdat de kamer eerst geannuleerd was, werd onze auto voor ons geparkeerd voor een 'klein' bedrag per dag. Helaas is dat bij alle hotels hier in de buurt zo. Voelt zo gek je auto af te geven, maargoed. Eenmaal op de kamer bleek dat we geen internetverbinding hadden, wat vervelend was, want het was laat en we wilden gewoon iets zoeken om te eten. Hier in de buurt (mid Beach) zat niks op loopafstand en het hotel was gewoon te duur. Uiteindelijk hebben we gevonden dat er richting North Beach een Denny's zat dus zijn we daar naartoe gereden. Dit was een iets langere dag met wat tegenvallers aan het einde dan we van tevoren hadden gedacht. Toen ons buikje vol was, waren we dan ook blij dat we in de kamer terug waren en onze ogen konden sluiten. Het kingsize bed maakte alles goed op dat moment. En natuurlijk het vooruitzicht morgen weer leuke dingen te gaan doen!

• 07 November 2017 - 18:46

Mama:

Ja jullie verslagen lopen niet synchroon, maar dat mag voor ons de pret ook niet drukken hoor. Als jullie ooit terug gaan voor die leuke schildpadjes, dan hou ik me aanbevolen hoor. Veel plezier weer verder en we appen of videochatten nog wel. XX mama

• 17 November 2017 - 12:15

Fred:

Ook ik loop niet synchroon met de verslagen maar mooi stukje hoor