Day 18 - Reisverslag uit Huntsville, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Day 18 - Reisverslag uit Huntsville, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Day 18

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

14 November 2017 | Verenigde Staten, Huntsville

Na een nacht in een hotel dat wel voorzien was van isolatie was het tijd voor een gratis ontbijtje en het maken van een planning voor vandaag.
Huntsville is beroemd vanwege de historische en moderne banden met de ruimtevaart en het leger. Zo zijn in Huntsville onder anderen (onderdelen van) de spaceshuttle en meerdere raketten (NASA en militair) ontwikkeld.
Omdat we we graag naar het US Space &Rocket Center wilden, een museum, besloten we om redelijk op tijd te gaan rijden en dit keer volledig de snelweg te pakken om op die manier zoveel mogelijk dag over te houden.

Na een klein uurtje rijden kwamen we bij Birmingham, de hoofdstad van Alabama, in de problemen. Men was daar druk doende met wegwerkzaamheden waardoor de navigatie van slag raakte en wij de verkeerde richting op gingen. Gelukkig kwam het allemaal goed en konden we via een stukje downtown makkelijk keren om vervolgens weer de I-65N te pakken richting Huntsville.

Er was vrijwel geen verkeer en na wederom een uurtje rijden arriveerden wij bij het museum. Hier hebben wij eerst wat gegeten voordat het tijd was om naar binnen te gaan. We hebben gekozen voor een kaartje inclusief een I-Max film over de ontwikkelingen van NASA omtrent haar plannen voor een bemande reis naar Mars.
Het museum had meerdere hallen en meerdere exposities over alles wat met de ruimtevaart en rakettechnologie te maken had.
Al snel was de dag weer voorbij en werd het tijd om richting ons hotel in Madison, Alabama te rijden.

Na het inchecken werd het tijd om een restaurant te zoeken en de keus viel op Logan's Roadhouse waar we wederom goed hebben gegeten. Je krijgt daar een emmertje pelpinda's op tafel en de schillen mag je gewoon op de grond vegen! Blijft leuk om te doen, want... doe je thuis niet. Na het eten nog even relaxt in het overdekte zwembad.