Day 16 - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Day 16 - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Day 16

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

12 November 2017 | Verenigde Staten, New Orleans

Zo, na een enerverende nacht waarin er eerst 3 of 4 Amerikanen rond 04:30u het spel : "wie kan de anderen het best overtreffen met stemvolume" speelden en er vervolgens een Japanse kwaliteitsauto met onregelmatige intervallen besloot om telkens 1x te toeteren was het tijd om op te staan.
Voor mij was dat rond 06:15u en voor Jessica 08:00u want oordoppen.
Gelukkig waren het weer en de temperatuur goed zodat ik mij buiten prima vermaakt heb met een zak chips om vervolgens de familie Herrewijnen in Bünde lastig te vallen via een videogesprek. Om 08:00u ging de wekker en besloot Jessica, die normaal pas een uur of 4 na het opstaan enigszins genezen is van een ochtendhumeur het videogesprek over te nemen.

Nadat we de Herrewijnens gedag hadden gezet was het tijd om ons op te maken voor een nieuwe dag New Orleans! Al redelijk op tijd zaten we in de bus om te gaan ontbijten in de stad. Het oorspronkelijke idee was om dit te gaan doen bij het Hard Rock Café, op internet had ik gezien dat deze pas om 11:00u open zou gaan (het was 09:45 ofzo) maar we zijn er inmiddels achter dat internet niet altijd gelijk heeft. Dit keer echter had internet wel gelijk dus zijn we uitgeweken naar de Subway voor een lekker broodje.

Na het ontbijt was het tijd om naar onze eerste attractie van de dag te lopen: het insectarium. Daar aangekomen bleek dat ze ook combitickets aanboden waarmee je ook naar het aquarium kon gaan. Omdat we nog geen plannen hadden hebben we deze combitickets gekozen.
In het insectarium hadden ze, en je verwacht het niet, heel veel fossiele, dode en levende.... INSECTEN!!!!
Ze hadden kevers, kakkerlakken, vlinders, termieten, bijen, wandelende bladeren, meer vlinders, mieren, torren, wandelende takken, nog meer vlinders, spinnen, alligators, kikkers en vissen. Wat die laatsten in een insectarium doen is mij nooit duidelijk geworden maar ze hebben er vast een zeer goede, commerciële, reden voor. Wellicht dat Insectaquarium een betere naam is.
Maar nu even serieus, het was en zeer mooi, leuk en interactief opgezet Insectarium en zeker een aanrader.

Na het bezoek aan het Insectaquarium zijn we verder gaan lopen naar het eind van de straat waar het echte aquarium aan de Mississippi zit.
Dit echte aquarium had meteen bij binnenkomst een grote vissenkom met zout water, hierin zaten heel veel vissen die wij al gezien hebben tijdens het snorkelen en nog een paar roggen en enge haaien. Verder hadden ze een tunnel onderin de kom gemaakt waar je door heen kon lopen. Wanneer je er voor koos om door die tunnel te lopen dan kwam je tot je grote verbazing nog veel meer vissenkommen tegen aan de andere kant met heel veel mooie en lelijke vissen erin! Gelukkig hadden ze naast die kommen ook schermpjes (het is toch 2017 en bordjes zijn zoooo uit de tijd) geplaatst waarop je kon lezen welke mooie of lelijke vissen zich in de betreffende kom bevonden. Soms was dit mega interessant maar soms was de vis ook niet heel boeiend.
Dit aquarium was in het algemeen zeer leuk opgezet waarbij ze ook een gedeelte hadden waar ze het regenwoud hadden nagemaakt, hier hadden ze onder andere piranha's, deze vissen zijn echt heel gemeen en hebben een kort lontje, maargoed ze komen dan natuurlijk ook uit Latijns Amerika. Ook waren er heeeel veel drukke kinderen, deze liepen echter gewoon los en krioelden overal doorheen, dat vond ik persoonlijk een minder geslaagd experiment.
Verder hadden ze in het aquarium nog vogels, deze zaten niet in een kom maar in een volière, vogels in een kom zou heel raar zijn namelijk.
Ook kon je nog op de foto met een blonde zeemeermin, alleen ik wilde Jessica niet jaloers maken dus dat heb ik niet gedaan.
In het kort: wij hebben meerdere aquariums gezien die groter waren, echter voor een paar uurtjes (zeker met kinderen) is dit een leuk aquarium dat ik zeker zou aanraden.

Na het aquarium was het tijd om de stad verder te gaan verkennen, dit keer stapten we bij het aquarium in een streetcar om aan het einde van de lijk, achter French Market, uit te stappen. Vanaf daar zijn we naar en door Frenchmen Street gelopen om daarna door ondere andere Decatur St. en Ursulines Ave. uit te komen bij Bourbon St.
Dit gedeelde van Bourban was niet opengebroken en was tevens een leuk stuk om te lopen. Bij een barretje nog een biertje en VooDoo daiquiri te drinken. Na het rondje alchohol zijn we verder gaan lopen over Bourbon om uiteindelijk een afslag te maken richting Royal St. voor een hapje bij Café Beignet.

Na de late lunch zijn we naar de St Charles streetcar gelopen, deze lijn loopt in een lus en komt door meerdere bekende plaatsen van New Orleans zoals het Garden District. Mede omdat de route in een lus loopt en je daarom kan blijven zitten is deze lijn zeer populair bij toeristen. Echter, ik haat drukte, wachten en dringen en laat het nou net bij de bijde instaphaltes aan de rand van het French Quarter heel druk zijn. Gelukkig had ik een kaart en besloten we op twee straten verder te lopen, de streetcars vallen onder het OV dus zit er op bijna elke straathoek een halte. Deel 1 van mijn gok pakte goed uit, bij de halte stond niemand echter de streetcar zat helemaal vol. dus was het hopen dat deel 2 ook goed uitpakte, en dat deed het! Bij de volgende halte (de drukke) stapte iedereen uit waarna wij een plaatsje konden kiezen!
Het ritje met de streetcar was leuk en bracht ons langs meerdere leuke wijken met mooie huizen.

Toen het tijd was om weer uit te stappen was het tijd om naar de bus terug te lopen daar de zon al onder begon te gaan. Eenmaal bij de halte moesten wij een minuut of 20 wachten voor de bus er was.
Bij het motel was het tijd om een diner keuze te maken en deze viel al snel op Katy's omdat het zo goed was bevallen.

Aangekomen bij Katy's was het verdacht stil, en ja hoor hij is gesloten op zondag na de lunch.
Dus na 5 seconden nadenken viel de keus op de Italiaan van de eerste dag. Daar bleek de wachttijd meer dan een uur te zijn... maar het is ook een afhaal restaurant dus een kwartiertje later zaten we buiten aan een tafeltje bij het motel te genieten van een pizza en een salade! Lang leve het mooie weer!

Na nog wat lantervanten was het tijd om te gaan slapen, tot morgen!

• 18 November 2017 - 17:22

Saartje:

Hallo Amerika
    Nou Martijn kan je eens met een zee meermin op de foto
    en doe je dat niet,vind Jessica niet erg toch?
    Maar jullie hebben wel weer veel gezien en vooral weer lekkker
    gegeten.
    En wij waren vorige week aan de Boschebol
    (Heerlijk een hele grote zalig was het)
    Jessica weet er alles van.
    Liefs van Saar en Peter