Reisverslag 6 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Reisverslag 6 - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Reisverslag 6

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

02 November 2017 | Verenigde Staten, Miami Beach

Na een relaxdagje vandaag weer op tijd op, want... we gaan naar Everglades National Park. Eerst even lekker een ontbijtje bij IHOP gehad en toen gingen we weer door het idiote verkeer van Miami naar onze eerste stop: de airboat tour van een bedrijfje dat Gatorpark heet. Daar gingen we met een airboat een rondvaartje doen van ongeveer een 20-30 minuten, ook in de hoop daar alligators te zien. We waren lekker op tijd, want er waren nog niet zoveel andere mensen die mee wilden met de boot dus we konden met onze prepaid tickets eigenlijk meteen mee (nadát we ons hadden ingesmeerd met factor 30 en een lading deet tegen de muggen).

We kregen gelukkig oordoppen mee, want zo'n airboat maakt een enorme herrie. Het eerste stukje was door wat dichtere bebossing dus dat ging nog langzaam. Wel zagen we al een alligator. Die komen dan wel heel dichtbij! Toen we de dichte bebossing uit waren ging de motor vol open en gingen we hard scheuren over het water! Heel gaaf vonden we het. Het kon me niet lang genoeg duren. Op het open water vertelde de gids nog wat over de Everglades en de bewoners van het water en land. Hij probeerde het enigszins interactief te maken, maar gezien de helft van de boot uit Fransozen en andere Europeanen bevatten die niet echt geïnteresseerd over kwamen, was ik natuurlijk weer de enige die mee stond te doen hahaha. Op de terugweg kwamen we ook nog een alligator tegen. Toch wel hele gave beesten hoor! Uiteindelijk zagen we wel dat de gids een vis in het water gooide, dus zo helemaal natuurlijk als ze op de website zeiden was dus niet helemaal waar... maar daar konden we toen niks meer aan doen.

De temperatuur was ondertussen aardig opgelopen en aangezien we nog naar het National Park wilden heeft Martijn toch maar even een pet gekocht tegen de hitte en de muggen (de pet schijnt geïmpregneerd te zijn met anti muggen zooi). Vanaf dat punt was het visitorscenter van het National Park nog een uurtje rijden. Eenmaal daar hebben we onze normaal gesproken vaste lunch genuttigd: brood met jam. In het visitorscenter gingen we even om een kaart vragen en kregen we wat tips over welke plekken momenteel leuk zijn om te bezoeken ivm het zien van wildlife. In het winkeltje hebben we een mooie magneet bemachtigd en Martijn werd hartelijk geholpen met zijn zoektocht naar speciale kwartjes. De dame haalde de hele voorraad uit de la om mooie kwartjes voor Martijn te helpen vinden, eindstand: volgens mij heeft hij nu de hele serie van 2017.

Het leuke van Everglades NP is dat je van het ene visitorscenter naar het andere kan rijden in 45 minuten. Omdat we doordeweeks zijn en het seizoen voor het park nog niet begonnen is, is het hier heerlijk rustig! We besloten dus eerst naar het andere visitorscenter te rijden, zodat we vanaf daar terug konden rijden en dingen konden bekijken wat we wilden. Het visitorscenter is daar dicht wegens orkaan Irma. Dat was ook wel te zien toen we daar waren, er was behoorlijk wat schade aan het gebouw te zien. In het water daar, wat een mengsel van zout en zoet water is omdat de zee in dit water samenkomt hebben we een krokodil gezien, we dachten een alligator, maar door het zoute water is het vermoedelijk een krokodil. We gingen daarna gauw weer terug de auto in. Zelfs met deet over je hele lijf en kleding prikten die krengen van een muggen je overal waar ze maar konden. En in dit geval vooral Martijn. Onderweg hebben we op verschillende plekken gestopt, waar ze boardwalks hadden en je dus een rondje kon lopen op het aangegeven pad.

Het land hier is vooral water, met begroeiing dat past bij het natte landschap, zoals veel grassoorten, varens, en mangrove. Doordat de bodem zo nat is, gaat alles qua blaadjes etc wat er valt daar rotten. Geloof me, Yellowstone is er qua geur niks bij. Maar het heeft natuurlijk wel een goede voedingsbodem voor allerlei andere diertjes en plantjes. Knap hoe de natuur zichzelf zo kan onderhouden. Met af en toe een spettertje regen, maar nog steeds zon 27 graden kwamen we de dag wel door. We verlieten het park pas toen het al donker was en toen hadden we heel veel leuke vogels en insecten gespot, maar geen alligators meer. Ach, heel Florida zou er mee vol zitten dus we zullen er vast nog heel wat spotten!

Op de terugweg vonden we uiteindelijk een restaurant waar ik graag een keer wilde eten, namelijk de Cracker Barrel. Een familierestaurant helemaal in Country style. Met een winkel! Maar we hadden teveel honger van het lopen en de vele indrukken om daar te kijken dus we gingen gauw aan de chicken fried chicken en fried country steak. Nu alweer een nieuwe favoriet toegevoegd aan mijn lijst van restaurants. Terug naar Miami Beach was nog zo'n drie kwartier. Gelukkig is het in de avond niet zo druk, al blijft het verkeer chaotisch. Na een lekkere douche en wat spullen te hebben klaargelegd voor morgen gingen we voldaan slapen. Martijn met 18 muggenbulten rijker, dat dan weer wel.

• 08 November 2017 - 11:53

Saartje Deswysen:

8 november 2017 11:30 |door saartje.
    Zo weer heel wat moois gezien behalve op die krengen
    van muggen na natuurlijk.
    maar jullie hebben wel alligators gezien
    die zien wij alleen op de t.v
    En weer lekker eten natuurlijk.
    lieve groetjes uit Bunde.

• 17 November 2017 - 15:00

Fred: