Reisverslag 3 - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Reisverslag 3 - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Reisverslag 3

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

30 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Daytona Beach

Vandaag gingen we Orlando/Kissimmee alweer verlaten. Eerst hebben we even uitgebreid ontbijt gehad bij de IHOP, met onder andere cupcake pancakes en pumpkinspice coffee voor Martijn. Daarna hebben we even een foto gemaakt van een van de vele idiote souvenirswinkels. Er wordt zoveel Chinese troep verkocht daar... en iedere winkel heeft weer een ander idioot uiterlijk. Welke wij hadden gefotografeerd was net een magische kasteel met een gigantische tovenaar bovenop het gebouw.

Eenmaal onderweg stuurde de TomTom ons even helemaal de verkeerde kant op voor onze wandeling in het State Park. Toen hebben we van ellende maar even een tussenstop gemaakt bij een MacDonalds om te plassen en wat te drinken en hun gratis WiFi te misbruiken. Uiteindelijk waren we vanaf dat punt binnen een kwartier bij het Lower Kewiva River state park. We wilden de route van ongeveer 2,nogwat mile te lopen, maar die bleek niet helemaal op het kaartje te staan dus gingen we die van 4 mile doen die je onderweg ook nog stukjes kon afsnijden zodat je als het teveel wordt makkelijker terug kan. Het landschap is hier erg mooi. Ik omschrijf het steeds als Jurassic Park met naaldbomen en palmbomen gecombineerd. Het is hier ook heerlijk rustig. We hoopten natuurlijk nog wat leuke wildlife tegen te komen maar op veel mooie vlinders, vogels en ander klein gespuis na bleef het rustig. Hier komen namelijk ook slangen en beren voor. Na een tijdje vonden we het tijd om de weg af te snijden. Het landschap bleef voornamelijk hetzelfde dus we vonden het wel welletjes. Toen we nog een stukje naar de auto moesten zagen we een andere parkeerplaats van het state park met daaraan de rivier. We besloten eerst naar de auto terug te lopen zodat we met de auto daar nog even konden bijkomen. Het was toch nog een behoorlijk stuk. Eenmaal aan de rivier konden we lekker even wat drinken en snoepen (knoflookpopcorn met parmezaanse kaas is echt heel lekker). Na zo even te hebben genoten en onze voeten rust te gunnen was het tijd verder te rijden naar Daytona Beach. Vanaf daar moesten we nog een uur en met 8km wandelen in de benen vielen mijn ogen als bijrijder toch steeds bijna dicht.

We kwamen onderweg langs de Daytona Speedway, de Nurburgring van Florida. Toen waren we eindelijk in het hotel in Daytona Beach. We kregen een leuke kamer met deels uitzicht op het strand en deels uitzicht op stad. We besloten eerst even naar buiten te gaan, het strand op nu het nog lekker weer was en nog niet donker. Het strand is via de achteruitgang van het hotel makkelijk te bereiken, het zand is erg stevig en je kan er goed wandelen. Dit is ook de reden dat je op een aantal delen van Daytona Beach met de auto het strand op mag (op de aangegeven stukken). En even pootjebaden klonk ook lekker... het water bleek zelfs warm te zijn, rond de 80 Fahrenheit dus zeker boven de 20 graden Celsius. Ook zagen we hele schattige kleine vogeltjes een soort meeuwmusjes. Ze pikten alles uit het water en uit het zand en konden heeeeel snel rennen met die kleine pootjes. Er is ook een leuk kort Disney filmpje gemaakt met deze vogeltjes in de hoofdrol. Maar dat terzijde. Na een tijdje zijn we weer terug gegaan naar het hotel en hebben we even bis internet uitgezocht waar we wilden eten.

Uiteindelijk werd het Steves Famous Diner, want dat klonk leuk en ze hebben er genoeg keuze. Het bleek nog moeilijk een keuze te maken, maar we hebben lekker gegeten en wat waren de mensen hier weer aardig! We hebben beloofd voor de ochtend terug te komen voor het ontbijt :)