Reisverslag 2 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Reisverslag 2 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Reisverslag 2

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

29 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Orlando

Zo, na een lekker nachtje slapen waren we al ruim voor de wekker wakker. Jetlag kunnen we het niet noemen, we maken graag gebruik van het uurtje dat we nu extra hebben. Dus hup, naar de Waffle House voor een ontbijtje. Blijft een van onze favoriete plekjes voor ontbijt, het is lekker en helemaal niet zo duur. Het wordt voor je neus klaargemaakt. Dit keer konden we dat heel dichtbij meemaken want we zaten aan de bar. Voor Nederlandse begrippen werken er in dit vrij kleine filiaal veel mensen in de keuken en bediening, zeker een stuk of 10 opmaat weinig vierkante meter. Snelle en goede service vinden Amerikanen belangrijk en de medewerkers ook, anders verdienen ze niet genoeg fooi.

Met een gevulde buik gingen we op weg naar Gatorland, een alligatordierentuin. Om 10 voor 10 waren we er al en het bleek om 10 uur open te gaan dus we konden lekker op het gemak onze tas inpakken. Toen we bij de ingang wat foto's hadden gemaakt van mooie beschilderingen en de grote alligatorbek gingen we alvast in de rij staan, we waren zeker niet de enigen. De entree begon al goed, we zagen heeeeeel veel alligators. Een aantal groepjes van 1-3 jarigen en 2-4 jarigen en in het grote meer zwommen de grote jongens. Of ze lagen lekker te chillen op de kant. In het water stikte het in ieder geval van de grote en kleine visjes. Er waren ook veel mooie papegaaien en slangen. Ook hebben we nog een show bezocht, waar ze verschillende dieren uit de omgeving maar ook uit bijvoorbeeld India te zien kregen. De mannen die het presenteerden waren erg grappig, het was ook echt zo Amerikaans opgezet, maargoed. Ik was wel mooi de sjaak om op het podium te komen en een gigantische witte python vast te houden met 3 andere 'vrijwilligers'. Mooi beest was dat! En zwaar.

Het park heeft nog een heel stuk door de swamp (moeras) lopen, waar je over een houten boardwalk kan wandelen. In de show vertelde een van de mannen dat het zeer goed mogelijk was dat je een van de slangen die zij hadden laten zien daar zou tegenkomen. Martijn zou Martijn niet zijn als hij er niet maar op zoek ging, dus de wandeling waar iedereen 15 minuten over deed doen wij in anderhalf uur. Met het resultaat dat we 2 grote slangen in het wild zagen! Een aardige vrouw die foto's aan het maken was van wildlife vertelde dat de slang net weg was en toen dook hij weer op. Gelukje! Voor de bangerds: ja hij was gevaarlijk (google: cottonmouth/water mocassin), nee hij was op afstand. Na dit avontuur hebben we geluncht (wie verzint het om op een hotdog ook pulled chicken en mac and cheese te doen?) en lekker verder gewandeld door het park, lang de verschillende soorten alligators en krokodillen en door een volière vol met schattige parkietjes. Het park heeft ook een treintje waar we nog een rondje mee hebben gereden. Na het bekijken van de flamingo's en nadat Martijn zijn vinger bijna is kwijtgeraakt aan een reiger zijn we weer naar de auto gegaan.

Ik had besloten dat ik graag naar Disney Springs wilde. Een winkel en uitgaansgebied vlakbij de Disney parken, voor ons beiden leuk. En aangezien we niet naar Disney World gaan, wilde ik toch iets met Disney doen. Onderweg daarheen wilden we via International Drive, de bekendste straat in Orlando. We kwamen langs Seaworld en verder zagen we een aantal toffe waterparken met de bizarste glijbanen, maar daar hield het ook mee op. Als troost hebben we maar een ijsje gehaald om verder te rijden naar Disney Springs. Het was daar behoorlijk druk, maar wel gezellig. Met allemaal muziek tussendoor, een DJ, een zangeres met piano etc. Ik had natuurlijk een missie, want mijn verzameling van Toy Story is nooit af. En aangezien ze hier ook een Disney kerstwinkel hebben... we hebben onze ogen uit gekeken. Een extra koffer en een tweede hypotheek heb je hier bijna nodig. Uiteindelijk heel bescheiden maar kinderlijk blij met een Toy Story kersthanger naar buiten gekomen. Ook buiten nog even op de foto met standbeeld van Mr Potatohead en Buzz. Daarna kwam ik de grootste Disneywinkel EVER tegen. Daar ook nog een mooi T-shirt gescoord en toen was Martijn wel even klaar met Disney. Om even van mood te veranderen zijn we toen naar de Coca Cola store gegaan, hier geldt hetzelfde voor die extra koffer en tweede hypotheek. Voor in de keuken hebben we iets leuks meegenomen en mijn voorraad Fanta lipbalsem is weer aangevuld :)

Toen we Disney Springs verlieten was het al donker en besloten we te gaan eten vlakbij het hotel. Denny's is nog zo'n favoriet van ons. Hier kan je ook heel lekker (en ook gezond) eten voor weinig. Zo hadden we een glas drinken (met refill als je wilt) een grote salade (voor Martijn!) en een pannetje met gegrilde groente, aardappelpartjes en zalm voor maar 28 euro met fooi! Kan je in Nederland niet voor eten met zijn tweetjes.

Terug in het hotel zijn we nog even lekker het bubbelbad in gedoken, we hebben besloten dat we voor de volgende dag niet naar St Augustine gaat. Het is 3 uur omrijden, en naar aanleiding van wat we hebben gelezen (hoe leuk de geschiedenis ook is) vonden we het dat niet waard. Wel gaan we een wandeling maken in het Lower Wekiva River state park.

• 02 November 2017 - 17:10

Kim:

Klinkt allemaal leuk! Zorgt Martijn wel dat hij heel thuis komt (inclusief vingers dus :p)

• 02 November 2017 - 21:40

Saartje:

2 november 2017 21:30 | door Saartje
    Wat hebben jullie veel gezien,
    ik zie het al voor me allemaal was je niet bang
    met een Python om je nek moet er niet aan denken!
    En weer leuke dingen gekocht.Gelijk heb je hoor.
    Groetjes uit Bunde.

• 02 November 2017 - 21:51

Fred:

Leuk stukje geschreven hoor over de alligators en slangen. Disney is weer wat rijker door jouw aankopen maar dat mag hoor. Gr fred