Reisverslag 21 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Reisverslag 21 - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Reisverslag 21

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

27 Maart 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hello Happy Easter! We begonnen de dag met een heerlijke duik in het bubbelbad, heerlijk nog even relaxen nu het nog kan, straks hebben we geen lekker warm weer en warm zwembad meer. Toen nog even geskypet met Nederland, heel gezellig. Aangezien de verhaaltjes een beetje achter lopen konden we zo even bijpraten. Ons paasontbijtje bij Ruby’s was een goede afsluiting van Palm Springs, heerlijk buiten gezeten en iedereen had een ei (in wat voor vorm dan ook) bij het ontbijt. Omdat we nog wel een stukje gaan rijden en het best warm is, wilden we nog wel even wat te drinken halen en daarom zijn we nog even bij een Walmart langs gereden. Dit keer geen 24 flesjes water meer, maar 12. Dat moet nog wel op komen gokken we zo. En voor Pasen hebben Caressa en ik voor de mannen Paas M&M’s gekocht, met de smaak van een Sundae ijsje (is o.a. met witte chocola in de M&M). Na nog wat souvenirs, we kunnen het niet laten en de koffer is natuurlijk nog niet vol, en de boodschappen gingen we op weg naar Los Angeles. De eerste tussenstop die we onderweg maakten was in San Bernardino, daar zit een MacDonalds museum. Dit bleek van de eigenaar te zijn van Roy’s Café (Amboy) en was echt een aanfluiting, vooral een uit de hand gelopen, gedoneerde verzameling van Happy Meal speeltjes. Daarom zijn we gauw weer weg gegaan, ook omdat de buurt waar het zat niet echt prettig aan voelde. De tweede tussenstop was in Downey (onderdeel van Los Angeles), daar staat het derde ooit geopende MacDonalds restaurant en de oudste die nu nog bestaat in oude stijl. Daar hebben we even geluncht en foto’s gemaakt. Ziet er wel heel gaaf uit en mogen ze wat mij betreft wel weer wat van bouwen in ‘oude stijl’. Lekker retro. Daar was ook een kleine tentoonstelling, er schijnt in Illinois een echt MacDonalds museum te zitten. Ons motel was een Travelodge in Hollywood, de recensies waren wat wisselend geweest op internet en daarom deden we een grondige inspectie van de bedden, want we willen niet de laatste paar dagen bedbeestjes oplopen! Gelukkig zag alles er netjes uit en vertrouwden we het om daar te slapen. We gingen plannen maken voor de komende dagen: Guy heeft een aantal locaties voor de Bassie&Adriaan foto’s, die we mooi kunnen combineren met de highlights van de stad (en dan vooral de toeristische highlights). Daarnaast willen Guy en Caressa naar de Universal Studios. Martijn en ik zijn daar drie jaar geleden al geweest en wilden even kijken wat de prijzen nu zijn voor we volmondig ja zeggen. Bleek het 105 dollar per kaartje te zijn! We vielen bijna om van die mededeling van de website. We weten dat het Springbreak is (geweest), maar zó duur hadden we het niet verwacht. Het is heel afhankelijk van welke dagen je gaat. We hebben ook nog even naar Disneyland in Anaheim gekeken, maar dat was nog duurder (119 dollar). We besloten dat we allemaal niet naar de Universal Studios gingen en waren nog even teleurgesteld, maar vonden dat toch wel heel erg prijzig. Toen maar lekker gaan eten bij de Denny’s, 5 minuutjes verderop. Nog even relaxen en morgen met de metro er op uit.

• 05 April 2016 - 18:35

Saartje:

jammer hoor dat Universal Studios zo duur zijn geworden
    want het is altijd leuk als je dat gezien heb jammer voor jullie
    vrienden, maar ach er was daar toch veel te beleven.
    Gr Saartje
    Bedankt voor je mooie verslagen van jullie vakantie.