Reisverslag 19 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Reisverslag 19 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Reisverslag 19

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

24 Maart 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Het is alweer donderdag, we zijn alweer twee weken met onze gezamenlijke roadtrip bezig, de tijd vliegt! Ook vandaag hebben we voor ons doen weer uitgeslapen, echter bij het wakker worden/opstaan bleek dat Caressa een zeer slechte hoofdpijn dag had welke waarschijnlijk wordt veroorzaakt door haar voorhoofdsholteontsteking. Nadat we ons hebben gedoucht etc. zijn we met ons 3en gaan ontbijten bij een restaurant genaamd Ocean One, waar ze meer hadden dan alleen vis.
Na het ontbijt wilde Jessica een frappuchino halen bij de Starbucks voor Caressa omdat ze weet dat dit Caressa haar favoriete drankje is. Bij het bestellen kwam Caressa echter opduiken bij de Starbucks na het roken, gelukkig maar want we maakten ons zorgen om haar.

Nadat Caressa haar frappuchino en yoghurtje op had zijn we begonnen aan het programma van vandaag: Bassie en Adriaan locaties bezoeken voor Guy zijn verzameling en facebook pagina.
De eerste 4 locaties zaten allemaal bij elkaar in de buurt, namelijk aam het Freemont Street Experience. Een straat dat men overdekt heeft gemaakt en waar allerlei attracties in zijn gemaakt om de concurrentie met de strip aan te kunnen.
In de tijd dat Bassie en Adriaan daar waren, 1993, was dit nog een gewone doorgaande weg waardoor bepaalde locaties moeilijk waren te vinden of heel erg zijn veranderd. Echter er waren ook een paar duidelijk zichtbare onderdelen die in al die tijd niet zijn veranderd. Guy heeft uiteindelijk alle locaties aan Fremont Street gevonden: het Golden Nugget Hotel&Casino, het Freemont Hotel&Casino, The Plaza Hotel and Casino en de Las Vegas Club.
Toen alle foto’s binnen waren zijn we nog even gaan luchen in het Golden Nugget waar het ‘’happy hour’’ bleek te zijn, een pizza voor 8 dollar. We hebben uiteindelijk allemaal wat gedronken en een pizza gedeeld, dat was meer dan genoeg voor een lunch.

Daarna was het op naar de volgende, en tevens laatste, locatie: het Circus Circus hotel en casino aan de strip. Deze locatie was makkelijk te vinden en is in al die jaren, op de omgeving na, niet veranderd. Bassie en Adriaan zijn in 1993 ook nog bij het Stardust hotel geweest, echter dit hotel is in 2007 gesloopt en er is geen enkel herkenningspunt meer te vinden waardoor we deze niet hebben kunnen doen.
Eerlijk is eerlijk, dankzij die Bassie en Adriaan zie je dingen in steden die je anders nooit zou hebben bezocht!

Onze laatste bestemming van de dag, los van Bassie en Adriaan, was het wereldberoemde ‘’Welcome to Fabulous Las Vegas’’ sign waar we nog de nodige foto’s hebben gemaakt samen met een tourbus vol andere toeristen. Helaas heeft Caressa hier verstek laten gaan omdat de hoofdpijn besloot terug te keren. Daarom snel terug naar het hotel, auto parkeren en te voet verder.

Eenmaal terug in het hotel zijn Caressa en Jessica nog even het bubbelbad ingedoken omdat dit goed zou zijn tegen Caressa haar hoofdpijn. Gelukkig was de hoofdpijn daarna ook echt minder geworden en zijn we gaan eten bij het Rainforest Café. Dit restaurant is helemaal in het thema van het regenwoud (duh!) inclusief alle dieren en geluiden. Het eten was ook zeer lekker en na een gezellig etentje was het wijd om nog een laatste keer het winkelcentrum in te gaan. Daar hebben we een paar toeristen winkels bezocht en hebben de dames nog retro jurken (jaren ’50) gepast. De winkels sloten om 2300u, dus was het tijd om naar de wereldberoemde Bellaggio fonteinen te gaan om daar enkele watershows te bekijken, dit had Caressa nog nooit gezien en dat moest ze echt mee maken. Na 2 mooie shows te hebben gezien zijn we nog even het casino in gedoken om te gokken. Jessica en ik hadden afgesproken om gezamenlijk max 40 dollar uit te geven aan gokken omdat we er eigenlijk beiden niet zoveel aan vinden. We hebben een paar fruitautomaten geprobeerd en na 32 dollar vergokt te hebben vonden we het wel welletjes. Dus op naar de kamer voor een laatste nacht Las Vegas .

• 29 Maart 2016 - 16:53

Kim:

Weer een mooi verhaal en een hoop gezien en gedaan!

• 29 Maart 2016 - 21:38

Pa:

Haha toch wel grappig dat Bassie en Adriaan een rode draad zijn voor jullie .
    Jammmer dat je niets gewonnen hebt maar je hebt elkaar daar kan geen geld tegenop