Reisverslag 18 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Reisverslag 18 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Reisverslag 18

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

23 Maart 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag, onze eerste hele dag in Las Vegas, hebben we eerst lekker uitgeslapen in ons heerlijke en ruime bed in onze moderne ‘’Waterworld’’ kamer op de 19e verdieping met uitzicht op de Bellagio fontein.
Nadat we eerst allemaal uitgebreid hebben gedoucht en rustig aan zijn begonnen zijn we naar buiten gelopen op zoek naar een leuke plek om te ontbijten, wat inmiddels meer een brunch zou worden. We hadden onze zinnen gezet op de Denny’s die we de avond ervoor aan de strip hadden gezien, ongeveer een kwartiertje lopen van ons hotel. Eenmaal aangekomen bij de Denny’s bleek dat ze een wachttijd hadden van ruim 20 minuten, omdat het al bijna middag was en we echt honger hadden gekregen besloten we niet te gaan wachten en naar de buren te gaan: het Hard Rock Café!
Bij het Hard Rock Café was alleen een wachttijd voor binnen, echter buiten op het balkon was voldoende ruimte. Wij kozen dus voor buiten want de wind was wat gaan liggen en de temperatuur was stijgende. We wisten vrij snel wat we wilden ‘’ontbijten’’ waardoor we snel konden bestellen, in de tussentijd was er ook een artiest live komen optreden wat voor een leuke sfeer zorgde. De serveerster was inmiddels al twee keer langs geweest om te zeggen dat het iets langer duurde voor het eten klaar was omdat de keuken niet was berekend op de drukte… uiteindelijk duurde het 40 minuten voordat het eten er was, hadden we toch beter voor de Denny’s kunnen kiezen.
Gelukkig smaakte het eten zeer goed en was het zoals gewoonlijk in de US of A weer veel te veel.

Nadat we al het eten, of in ieder geval het meeste, achter onze kiezen hadden zijn we op ons gemak richting het MGM Grand gelopen waar ze de CSI experience hebben. De CSI experience hebben Jessica en ik tijdens ons vorige bezoek aan Sin City al gedaan, echter Guy en Caressa zijn die-hard CSI fans en wilden deze experience ook dolgraag doen. Omdat ze 3 verschillende ‘’cases’’ hebben, en omdat we het heel gezellig vinden met Guy en Caressa, doen wij deze keer ook weer mee. Tijdens het ‘’inchecken’’ hebben we aangegeven dat we de zaak met de auto al hebben gedaan en gevraagd of we een andere konden doen. Dat was gelukkig geen probleem en we kregen de zaak waarbij er een lijk in de woestijn was gevonden. Deze zaak moesten we aan de hand van aanwijzingen die we zelf moesten zoeken, en daarna in diverse labs moesten verwerken, oplossen. Uiteindelijk is ons dit gelukt en hebben we onze eigen CSI diploma behaald!

Na deze leuke en gezellige experience zijn we via de strip weer terug gelopen naar ons hotel, Planet Hollywood, om ons even op te frissen en om plannen te maken voor de avond. Echter kwamen we tijdens onze wandeling bij de M&M en Coca-Cola winkels langs, deze wilden we al bezoeken en in verband met de tijd en logica besloten we om deze dan meteen maar te bezoeken. Jessica en Caressa waren helemaal weg van de M&M store, echter alles wat ze leuk vonden was er of niet meer in hun maat of het was te zwaar/fragiel om mee te nemen. Daarom dus door naar de Coca-Cola store, dit vinden we allemaal erg leuk omdat ze van Coca-Cola echt heel veel leuke dingen hebben die je ook gewoon kan gebruiken. Uiteindelijk hebben Guy en Caressa hier theedoeken, een t-shirt, lipsmacker en ijsvormpjes gekocht, Jessica en ik hebben het gelaten bij enkele can-coolers en een suprise-bag waar een flesopener in bleek te zitten.

Na deze winkelgekte toch maar door gelopen naar ons hotel om ons op te frissen en plannen te maken. De dames zouden gaan shoppen en de heren zouden met statief en al foto’s gaan maken van Las Vegas boulevard, de strip, bij nacht. Maar eerst avondeten bij de Fatburger, wat erger klinkt dan het is. Het is een soort McDonalds waar het eten vers wordt gemaakt en waar men ook gezonde keuzes heeft. Na een lekkere burger te hebben verorberd zijn de meiden gaan shoppen en hebben de heren, zoals eerder gezegd, foto’s gaan maken van de strip. De dames waren eerder klaar en zijn nog even het casino ingedoken waar Caressa nog achter een paar fruit automaten heeft gezeten.
Rond middernacht waren we alle 4 weer op de kamer en vonden we het welletjes en hebben we onze bedden opgezocht.

• 29 Maart 2016 - 17:12

Mama:

Nou Martijn, jij hebt ook talent in het schrijven van een reisverslag. Heb het adembenemend gelezen.
    Leuk toch, om nog die CSI experience te doen. Gelukkig een andere case.
    Keuzes maken waar jullie gaan eten, blijft een verrassing en veranderd per minuut, zo zie je maar.
    Heerlijk shoppen, foto's maken en eten met elkaar. Gezellig hoor.
    Op het moment dat ik dit lees en schrijf hebben jullie nog 1 dag ongeveer te gaan. ENJOY!
    Groetjes XXXX

• 29 Maart 2016 - 21:32

P:

Als csi specialist kun je ook in Nederland terecht daar zijn nog genoeg zaken die opgelost moeten worden.
    Ik ben benieuwd naar de foto's zullen er wel een berg zijn.