Reisverslag 12 - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Reisverslag 12 - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Reisverslag 12

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

13 Maart 2016 | Verenigde Staten, Sacramento

Guy en Martijn zijn vroeg op gestaan om naar het vliegveld terug te gaan, want daar halen ze onze huurauto op! In de stad zit ook een afhaalpunt, maar daar heb je minder keuze en er moeten natuurlijk wel 4 koffers in passen (en niet zoals eerder een Buick aangewezen krijgen en dan gewoon maar 2 koffers kwijt kunnen). Caressa en ik hebben de boel opgeruimd en nog wat voor ontbijt gehaald (en onze cheesecakes opgegeten natuurlijk) en Martijn en Guy keerden terug met een Chevrolet Tahoe, het kleine broertje van de Suburban die we vorig jaar hadden (dus zonder de extra achterbank). Die paste natuurlijk prima, want die auto is in mijn ogen net zo gigantisch als die auto van vorig jaar. De regen was nog steeds niet weg helaas, we hopen dat deze ons niet achtervolgd naar Sacramento. Eerst zijn we twee keer door het leuke straatje van Lombard street gereden, gewoon omdat het kan. Daarna zijn we doorgereden naar de painted ladies, de leuke gekleurde huisjes die iedereen kent van Full House (en dat is dan ook het enige wat ze van San Francisco hebben opgenomen, want de rest is gewoon in LA gedaan). Daar moest nog een Bassie en Adriaan foto gemaakt worden dus met een ‘cameracondoom’ (plastic regenhoes) en een paraplu zijn Guy en ik het juiste plekje gaan zoeken en hebben het ook wel redelijk scherp op de foto gekregen.

Martijn wilde nog even door het Golden Gate Park rijden, maar het was daar zo druk dat we maar een klein stukje meegepakt hebben. Toen zijn we doorgereden naar de Golden Gate Bridge, om daar nog wat foto’s te maken. Zelfs met regenwolken was het daar heel mooi. En in plaats van met de fiets zijn we nu met de auto de brug over gegaan, dat was ook erg leuk. Ondertussen voelde Caressa zich niet echt lekker, kreeg last van koorts en voelde aan als griep. Ze moest helaas een aantal keer in de auto blijven om even te slapen.

Eerste ‘stop’ werd San Quentin, even langs de gevangenis rijden waar Johnny Cash vroeger heeft opgetreden. Het werd letterlijk langsrijden, want erg dichtbij kan je niet komen. Daarnaast was het nog steeds aan het regenen…. Dan maar gewoon doorrijden naar Sacramento. Caressa is meteen onder de wol gekropen en de medicijnen die we bij de Safeway hebben gehaald moeten een beetje zijn werk gaan doen hopen we. Martijn en ik hadden wat was te doen, dus zijn we met Guy naar de wasserette geweest vlakbij het motel. Het was een hilarische comedy daar, maar ook wel weer confronterend. In Nederland is het zo normaal dat je in ieder geval een wasmachine hebt of die deelt met huisgenoten bijvoorbeeld, maar hier is dat niet zo vanzelfsprekend. Zeker de mensen met lage inkomsten niet. In de wasserette hebben ze zelfs wasmachines voor 8 ladingen in 1 keer, evenals drogers. We zijn zo’n twee uur zoet geweest met het doen van de was, hebben vrienden gemaakt met een dakloze (die overigens vertelde hier bewust voor gekozen te hebben, al die bemoeizucht is niet echt iets voor hem. Hij heeft in één koffer een gloednieuw koffiezetapparaat zitten, want het leven is te kort om vieze koffie te drinken…) en zijn toch wel heel blij dat we thuis een wasmachine en droger hebben.

Aangezien Caressa zich nog steeds niet lekker voelt, zijn Guy, Martijn en ik naar de Five Guys geweest, een burgerrestaurant. We moesten toch de dag leuk afsluiten na al die regen! Gelukkig is morgen gepland dat het mooi weer wordt! Hopelijk voelt Caressa zich dan ook beter.

• 21 Maart 2016 - 17:48

Pa:

Haha die dakloze is wel goed bij zijn koppie met zijn nieuwe koffiezetapparaat hij heeft gelijk.
    balen van al die regen he

• 22 Maart 2016 - 14:08

Saartje:

Hoi Allemaal
    En de was droog gekregen.en nu maar hopen
    op mooier weer en Lombard street gereden leuk is dat
    alleen de hortensia bloeit nog niet zeker.
    weer de hartelijke groeten uit Bunde.