Reisverslag 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Reisverslag 2 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Reisverslag 2

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

26 Februari 2016 | Australië, Melbourne

Na een mooie vlucht met Cathay Pacific kwamen we rond 11.30 uur Australische tijd aan in Melbourne! Een droom die uitkomt, we zijn écht in Australië. We kijken absoluut teveel Border Security, want er was geen sprake van gekke dingen bij de douane. Misschien omdat we ons immigratiekaartje gewoon goed hadden ingevuld, hihi. Toen was het wachten geblazen op Thimo. Het is zo fijn dat vliegvelden gratis WiFi hebben! Thimo stuurde dat hij onderweg was en wij konden even bijkomen van de vlucht. Het zag er buiten lekker uit (we liepen natuurlijk nog in lange broek) en het weerzien met Thimo was heel leuk! We hadden elkaar lang niet gezien en hij had net zoveel zin om ons de omgeving te laten zien als dat wij het wilden gaan bekijken. Vandaag zou verder een rustige dag zijn, wat wel fijn is na een lange reis, maar druk genoeg om wakker te blijven tot vanavond.

Thimo en Hayli wonen in een ‘unit’: wat voor ons gewoon geschakelde huisjes zijn. Het is een prachtig huisje met een gezellige woonkamer/woonkeuken, twee slaapkamers en een tuintje. Hayli is nanny in een gezin met 3 kinderen, we maakten kennis met haar toen ze klaar was met werken. Ze had zich ook erg verheugd op het bezoek van de Dutchies. Ze is een jaar in Nederland geweest om te werken als au pair in een Nederlands gezin. Niet heel veel voorkomend in Nederland, een nanny inhuren gebeurd in Australië veel meer. Anyways, het was heel leuk elkaar eindelijk te zien. Na de nodige Nederlandse cadeautjes zijn we nog even langs het winkelcentrum hier gereden. Dat links rijden is overigens heel raar! Steeds als Thimo de bocht wilde nemen dacht ik ‘wat doet hij nou weer!’ en ook bij rotondes is het heel verwarrend. Ze zeggen dat het went… Het winkelcentrum was trouwens in mijn ogen heel groot, maar dit was een klein winkelcentrumpje zei Hayli. Als Schalkwijk zo’n winkelcentrum zou zijn zou ik heel blij zijn!

We gingen na het winkelen nog even naar het huis van Hayli’s ouders, die wonen in de buurt. Ze hebben een prachtig groot huis op een nog veel groter stuk grond. Daar gingen we ook nog even op zoek naar een Huntsman spider, want Hayli zei dat die daar veel zitten maar we hebben ze niet gezien. De tuin is echt geweldig, er is ook een mooi zwembad en er is een grote wei voor het paard (er waren er meer maar die zijn helaas al overleden). We konden geen kennismaken met haar ouders, die waren er op het moment niet, maar we komen nog eens langs in deze dagen.

Terug van het huis van Hayli’s ouders gingen we fish and chips halen, Australie blijft afstammen van de UK natuurlijk. Al voor de boodschappen en tijdens het eten gingen we een documentaire kijken over de branden die hier voorkomen. Dit ging over de laatste grote brand. De dreiging is hier over het algemeen groot, zeker in de zomer. Vooral als de wind goed staat, het droog en heel warm is. Zo’n brand als toen is trouwens uniek en gebeurd niet jaarlijks gelukkig. Veel mensen zijn toen gestorven en 7000 hadden geen huis meer. Zaterdag rijden we door een deel van dat gebied heen. Het brand heel flink omdat eucalyptusbomen een soort gas afscheiden, wat zelf voor kleine explosies kan zorgen. Maar dat is ook de manier om voort te planten. Sommige gebieden worden gecontroleerd verbrand, om nieuwe aanwas te bevorderen.
Het werd nu wel moeilijk wakker te blijven, dus om 21.30 uur gingen we lekker naar bed, in afwachting van wat zaterdag ons gaat brengen!

• 29 Februari 2016 - 23:15

Peter Copopens:

houd mij op de hoogte

• 01 Maart 2016 - 16:34

Mama:

Wat jullie al niet hebben meegemaakt in twee (reis)dagen tijd. Stressvol, spannend en leuk tegelijk.
    Op het moment dat ik dit verslag lees weet ik dat jullie je al weer aan het voorbereiden zijn om bijna Australië te verlaten. Melbourne-Sydney-Honolulu wordt de volgende uitdaging. Goede reis en groetjes aan allemaal xxxx

• 01 Maart 2016 - 16:55

Kim:

Dat is nog eens leuk leesvoer in de trein ;-) Have fun straks in Sydney!

• 01 Maart 2016 - 17:27

Saar:

Fijn is dat als je,je vrienden kan ontmoeten,
    want dat gebeurd niet zo gauw vooral
    als ze ver weg zitten.Jullie hebben nog heel veel voor de boeg.
    Geweldig en geniet .Liefs Peter en Saar.

• 01 Maart 2016 - 18:26

Fred:

tjonge wat vliegen die dagen voorbij he, geniet er lekker van er komt nog genoeg.
    mooie fotos hoor die jullie maken.
    gr. Pa