Dag 4 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

03 Juni 2015 | Verenigde Staten, Atlanta

Zoals jullie vast al hebben gemerkt... We lopen een beetje achter met onze verhaaltjes. We doen zoveel leuke dingen dat we in de avond niet zoveel zin meer hebben om de laptop aan te doen en verhaaltjes te schrijven, haha!

Guy en Martijn zijn al eerder in Atlanta geweest en hun hotel van toen is maar een straat van ons hotel vandaan. Ze lieten zien waar zij toen gegeten hebben (en dat is nogal wat haha). We besloten dan ook te gaan ontbijten bij de Waffle House, een diner. En hoe verleidelijk is het dan om niet voor al te gezond te gaan als je in Amerika zit? Heel groot! De porties waren hier niet zo groot, eigenlijk precies goed. Lekker hoor, die bacon en eggs!

Gisteravond hadden we al een paar keer geprobeerd contact te leggen met Jack en Rita, omdat we nog geen precieze plannen hadden gemaakt, maar dat is niet gelukt. Na een email rond kwart voor 11 vonden we het wel genoeg. Daarom hadden we bedacht dat we dat vanochtend nog eens zouden proberen na het ontbijt. En wat een toeval... staan we te wachten bij het verkeerslicht tot we over mochten steken en stonden Jack en Rita daar in de auto! Ze waren langs ons hotel gereden om te kijken of we er waren en hadden een bericht voor ons achtergelaten. Maar dat hoefde nu niet meer! Ze wilden zelf nog even boodschappen doen en waren vanaf 14.00 uur weer thuis in hun woonplaats Fayetteville. We zijn allevier enorm nieuwsgierig naar hoe zij wonen!

Voor we naar Jack en Rita gingen, wilden we nog even een stop maken in Peachtree City. Martijn en ik hadden op TV Undercover Boss gezien en daar kwam de CEO van Yankee Candle undercover in een aantal winkels. Toevallig die van Peachtree City. Ik wilde er niet heen vanwege televisie, maar omdat Yankee Candles echt heel awesome zijn. Ze hebben duizend-en-één geurtjes en ik wilde die graag echt uit Amerika meenemen. Vooral omdat de Nederlandse winkels ze vaak voor veel geld verkopen (importeren is duur!). En aangezien we ook nog even naar de Walmart wilden hebben we dat daar ook meteen maar even gedaan. Als bedankje voor Jack en Rita een fles wijn gekocht en een lekker ruikende kaars (een natuurluchtje, Martijn vertelde dat ze van de natuur houden).

Wat vooral opviel tijdens ons ritje in Peachtree City waren de vele golfkarretjes overal. Sommige zelfs met een kinderzitje... En er waren speciale parkeerplaatsen en weggetjes (als een fietspad, maar dan voor golfkarretjes)! Ik snapte er niks van, waarom golfkarretjes?! Maar Peachtree City is een nogal rijk plaatsje... Verklaard weer een hoop! Al keek ik er wel raar van op.

Na onze shopping spree gingen we naar Jack en Rita. Nou, onze monden vielen op. Wat wonen ze prachtig! Ik vond het er vooral echt heel Amerikaans uit zien allemaal, de woonwijk (allemaal losse huizen met tuin, mooie veranda's, alles perfect gestyled, brievenbussen langs de kant). Toen ze vroeg wat we van het huis vonden en van de inrichting was ons antwoord dan ook in koor: 'It's so American!' Voor we uit eten gingen hebben we lekker gekletst en gesnoept van de heerlijke kaas, crackertjes, aardbeien en wijn (en cola, want Martijn was de BOB). Rita houdt van Latin-achtige muziek en had een lekker deuntje op staan. Caressa en ik waren lekker mee aan het wiegen en zo kwam het gesprek op dansen. Rita heeft net als ik ook ballroom en latin gedanst en liet haar dansjurk zien. Ze stond erop dat ik hem zou passen en hij paste precies. Omdat hij al zo lang in haar kast hangt zonder plezier te hebben, heeft ze hem aan mij gedoneerd. Lief! Daarna was het tijd om te gaan, Jack en Rita hadden namelijk gepland dat we naar Frank's at the Old Mill zouden gaan om daar te eten. Een mediterraans restaurant met allerlei heerlijke gerechten. We hebben gekletst, gegeten, gelachen en genoten, helaas ging dit alles vééééél te snel voorbij. Rita moet morgen werken en moet daarvoor vroeg op. Wij gingen weer terug naar het hotel.

Wat valt er nog een hoop te beleven in Atlanta, we hebben nog heel wat op de planning en zeker nadat Jack en Rita ons nog wat dingen hebben aanbevolen moeten we even bedenken hoe we dat in de dagen gaan ‘proppen’.

Vrijdag is Caressa jarig en dan is het echt haar dag, zij mag bepalen wat we gaan doen. Daarom hebben we vanavond voor het slapen bedacht hoe we het gaan aanpakken. Morgen gaan we Atlanta stad in, naar het Coca Cola museum en het Georgia Aquarium (daar hebben ze echt gigantisch grote haaien!) en gaan we in de avond eten bij Mary Mac’s Tearoom (op aanraden van, schijnt gigalekkere southern food te hebben). Vrijdag gaan we een wandeling maken in een gebied dat echt supermooi schijnt te zijn en heeft Caressa bedacht dat we in de avond lekker gaan eten en bowlen.