Dag 20 - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Lethbridge, Canada van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

04 Juli 2014 | Canada, Lethbridge

Happy 4th of July en goedemorgen uit het warme Coram! Pff, de temperatuur loopt al gauw op! We moeten nu echt de tenten vaarwel zeggen, en zo voelen we maar al te goed dat er een einde gaat komen aan deze geweldige vakantie. Na een ontbijtje in de auto (nutella, plastic bestek en voorgesneden bagels zijn echt een geweldige combinatie gebleken, net als de lekker zachte broodjes), zijn we met weer een nieuwe volle tank Glacier National Park in gereden. Wow, dit is echt weer een park met geweldig uitzicht, prachtige natuur en vee wandelroutes. Voor wandelen hebben we alleen geen tijd en veel routes zijn lang waar we dus wel voor getraind moeten zijn. Daarnaast hebben we nu geen bear pepper spray meer en hier komen Grizzly Beren voor. Die zijn een stuk groter dan de zwarte beren in Yellowstone en die willen we niet zomaar tegenkomen zonder te kunnen beschermen.

Van de ene waterval en helder meer naar de berg vol sneeuw en watervallen van smeltwater. Geweldig hoe het eruit ziet. We hebben de auto nog even door de mountain car wash gedaan (een paar watervallen van smeltwater), vond Martijn wel grappig, en we hebben natuurlijk veel foto's gemaakt. De dikte van de sneeuw was evenveel als hoe lang Martijn is, dat konden we bij het bezoekerscentrum goed zien. Wel leuk om daar in t-shirt en korte broek doorheen te lopen, want het was toch 20 graden. Dit was de Going-to-the-sun-road, die is gisteren pas vrijgegeven voor autoverkeer, dus we hadden echt geluk!

Nog even geluncht in een parkje en toen moesten we de auto weer in, het was al rond 2 uur. Al gauw waren we de grens van de USA over naar Canada. Oei, afscheid nemen doet zeer! Bye bye USA, see you soon! Hello Canada, here we come (again)! We wilden eigenlijk nog naar een park dat 'Writing on Stone' heette, met allerlei muurtekeningen. Het probleem was alleen dat het nog 2 uur rijden was en we dan pas rond 8 of 9 uur in het hotel zouden zijn. We vonden dit wat teveel van het goede en zijn toen gewoon in een keer naar Lethbridge gereden. We kwamen daar rond half 4 aan. Gauw nog even wat M&M's ingeslagen bij de Walmart (ja, we moesten toch wat nu we de chocolaatjes vergeten waren?!). Toen zijn we naar de Wooden Shoe gereden, een winkel met een Nederlandse eigenaar. We moesten de groeten overbrengen van een collega van Guy en Martijn. Hermo, de eigenaar, vond het erg leuk. We bewonderden zijn winkel met overwegend Nederlandse producten (hagelslag, drop, stroopwafels, koopmans mixen, AH Basic en Jumbo producten) en Duitse, Engelse en wat Poolse produchten. We hebben nog wat AH Hamsters van het WK achtergelaten en gekletst over Canada en Nederland en de verschillen. De auto gaf een dikke 33 graden aan.

Eenmaal bij het hotel hebben we lekker geluierd, Guy had een restaurant uitgezocht waar we prima hebben gegeten en daarna hebben we het zwembad (dit keer mét waterglijbaan!) onveilig gemaakt. En nu zit ik tot (voor mij) laat nog verhaaltjes te typen omdat we anders niet meer weten wat we allemaal hebben meegemaakt!

Morgen gaan we Canmore!

• 05 Juli 2014 - 15:10

Saartje:

5 juli 2014 |14:55 |door saartje|

Hallo vakantie gangers wat genieten jullie daar in Amerika,
    De natuur,en de mensen daar vonden wij ook heel vriendelijk
    dan moet je in Nederland komen,vooral in de supermarkten
    daar kunnen ze bij ons in Nederland een voorbeeld aan nemen.
    En jullie hebben beren gezien ,en die bizons mooi is dat hé.
    Straks krijgen jullie heimwee naar Amerika,maar nu maar weer
    naar Canada,ja het ga nu op schieten maar geniet er nog van.
    En weer bedankt voor jullie foto's en reis verslagen.
    Lieve groetjes van ons.
    Peter en Saar.