Dag 8 - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

22 Juni 2014 | Verenigde Staten, Aberdeen

Wat vonden we het raar vanochtend, niet met zijn vieren op een kamer wakker worden. Twee aparte motelkamers heeft dan wel weer het voordeel dat het douchen een stuk sneller gaat!

Na een lekker ontbijtje bij het motel sprongen we in de auto, weer de tweeënhalf uur terugrijden naar de ingang van het Hoh Rain Forest National Park. Eenmaal in de buurt keken we onze ogen al uit. Al die bomen, onder de slierten mos! Het gaf een spookachtig, maar ook weer sprookjesachtig gezicht. Eerst even lekker in de 23 graden warme zon gepicknickt en daarna twee wandelroutes (totaal 2 mijl, ongeveer 3,5 kilometer) gelopen. We keken onze ogen uit. Caressa en ik hebben sporen gevonden van Elk (grootste uit de hertenfamilie), maar helaas de Elk zelf niet gezien. Wel nog hele leuke vogeltjes, eekhoorntjes en gele naaktslakken (ja, ze staan op de foto mam!).

Na deze wandeling moest ik even zeker weten dat de hoefafdrukken van een Elk waren en heb het gevraagd aan een Ranger. Als we echt een Elk (of zelfs beer) wilden zien, zouden we naar een ander park moeten. Hij tekende het uit op een kaartje en zei dat er ook een heerlijk restaurant zat. Nou, dat klonk ons goed in de oren, vooral omdat we nog ergens moesten eten (en liever niet in Aberdeen). Wij weer de auto in naar het Lake Quinault National Park. De hele route gereden, maar helaas geen Elk of beer gezien. Het zoeken was anders wel erg spannend. Een stukje gravelroad en stukje verharde weg, Martijn vond het geweldig om zo te rijden. De auto ziet er daarentegen niet meer uit. Tussendoor stopten we en zagen we in het midden van het water een paar Deers (ook soort herten), een paar aardige mensen uit Seattle zaten daar naar de zonsondergang te kijken en legden ons dingen uit. Daarna toch écht naar het restaurant. En de Ranger had niet gelogen, wat een prachtige locatie aan het Lake Quinault. Heerlijk eten en ze hadden als toetje creme brulee (en ijs natuurlijk). Ja, dit was echt weer genieten.

En nu op naar Portland!

• 23 Juni 2014 - 17:19

Mama:

Oh wat heerlijk allemaal weer om te lezen en wat genieten jullie zeg. Ik geniet echt mee, zo goed geschreven door jullie. Naaktslakken zijn niet echt mijn favoriet hoor, wel die met een huisje, ben wel nieuwsgierig naar een buitenlandse gele. Geniet nog lekker verder en big hugs. XX

• 23 Juni 2014 - 21:16

Fam. Groen! :

Pfff dag 8 al weer! Wat gaat dat snel zeg.
    Super leuk dat jullie dit zo leuk schrijven.
    Ik zie het al helemaal voor me! :)
    Enne, tja dat rijden, echt iets voor Martijn he..
    Ook die smile van hem zie ik al helemaal voor me! Haha :)

Geniet er nog laiverdjessss!
    Dikke kus & knuffel uit sappemeer!

• 23 Juni 2014 - 21:51

Saartje Uit Bunde:

23juni 2014 21:35 |Door:Saartje

Hallo jongelui een berichtje uit Bunde.
    Dat is echt genieten wat jullie doen ik kan het me voorstellen
    dat het prachtig is,het is ook een mooi land.
    en dan die wegen daar is niet te vergelijken met Nederland.
    De beer moet je goed zoeken,wij hadden toen mazzel ,dat wij er
    een zagen,wel spannend misschien zien jullie er nog wel een.

Lieve Groetjes van Saartje en Peter!Doei.