Dag 6 al! - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 6 al! - Reisverslag uit Port Angeles, Verenigde Staten van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 6 al!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

20 Juni 2014 | Verenigde Staten, Port Angeles

Na een heerlijk ontspannen avondje in de hot tub, werd ik pas laat na de wekker wakker. Gelukkig is Martijn altijd al vroeg uit bed en Guy ook, want dat scheelt badkamerstress.

Vandaag verlaten we Seattle alweer! Toch jammer, want het is echt een leuke stad en we hebben nog lang niet alles gezien wat we wilden zien. De reis zou ongeveer 2,5 uur in beslag nemen, en we besloten om (zodat we altijd nog van de route konden afwijken) de veerboot van Seattle naar Bainbridge Island niet te nemen. Dit kwam uiteindelijk mooi uit, omdat we onderweg allerlei bordjes met toeristische activiteiten tegenkwamen. Een daarvan zijn we gevolgd, en we kwamen uit bij het Naval Undersea Museum. De vrijwilliger die ons opving was erg enthousiast en we hebben er nog ruime tijd onze ogen uitgekeken naar de torpedo's en onderzee uitrustingen die tentoongesteld waren. Onderweg naar het museum toe zagen we namelijk ook een shipyard met de bekende Kitty Hawk supervliegdekschip. Wie omrijdt die ziet wat!

Van het ritje van 2,5 uur hebben we er al gauw een rit van 6 uur gemaakt, omdat we ook nog even bij de Walmart gingen stoppen voor broodjes (wat iets meer werd dan alleen broodjes). Uiteindelijk kwamen we dan bij het hotel (wat meer lijkt op een motel) in Port Angeles. We besloten nog even naar het Olympic National Park te gaan om een jaarkaart te kopen zodat we deze vakantie echt alle Nationale parken makkelijk in kunnen zonder steeds te moeten betalen. Het was een prachtige rit de bergen in, waar het een stuk kouder was dan in het dal, maar we zagen een hert met haar babyhertje en op de berg hadden we gigantisch mooi uitzicht. Omdat we geen uitrusting mee hadden om te wandelen én het ook al bijna half was zijn we terug gegaan en hebben een heerlijk restaurant gevonden genaamd Traylor. Erg gezellig en heerlijk eten. Ik kon het nauwelijks op, maar gelukkig hebben ze daar van die mooie meeneembakjes voor. Ik merk ook dat Engels praten steeds makkelijker gaat, maar bedacht me ook dat ik gisteren tegen de dame van het 'corn on the cob' standje zei 'we never eat mais like that'. Ik hoop niet dat die vrouw denkt dat ik muizen niet op zo'n manier eet. Anders had ze in ieder geval iets leuks te vertellen op verjaardagen ;).

Na het eten terug in het hotel, zijn we nog even in de hot tub gegaan met een heerlijke cocktail erbij. De Nederlanders (je komt ze écht overal tegen) die er al in zaten hebben we gewoon weggejaagd en hadden zo het rijk alleen. Op een schaal van 1 tot 10 is het 100% genieten.

Morgen gaan we naar het meest Westelijke punt van de USA. We moeten wel aardig rijden naar Aberdeen, maar als we het weer zo lekker is als vandaag, is dat geen straf want dan zullen we ook vaak de auto uit zijn!

P.S: bij de Starbucks hadden ze ook heerlijke sinaasappellimonade!

• 21 Juni 2014 - 12:59

Mama:

Hahaha, ik moest smakelijk lachen om jou mais-grap, ik denk idd dat ze aan muizen dacht. Anyway, die hot tub is zeker geen straf, echt heerlijk genieten, maar dat hebben jullie wel verdiend hoor. Leuk ook om te lezen dat jullie ook andere uitstapjes maken dan gepland. Veel plezier verder. XX Mama - Miranda

• 21 Juni 2014 - 22:22

Saartje Deswijsen:

21 juni 2014 10:30 Door:Tante Saar.

Hoi Luitjes,
    Bedankt voor jullie prachtige foto's en reisverslagen.
    Het is echt genieten dat zie je zo.En jullie hebben al een hoop gezien,
    Jullie hebben de groeten van Martin en Bianca en de Kids.
    Wij wensen jullie nog veel plezier en tot de volgende verslag.
    Lieve groeten van Tante Saar en Ome Peter.