Dag 1 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jessica & Martijn - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica & Martijn

15 Juni 2014 | Canada, Vancouver

Daar gingen we dan... Erg vroeg ons bed uit vanochtend. Omdat Martijn nog een moest werken, waren we erg vroeg op Schiphol (5.25 uur). Een paar uur later stonden we dan ook samen bij de bagage drop-off om onze koffers in te leveren voor de vlucht naar Vancouver via Seattle. Wel een beetje een omweg, maar zeker van plaatsen waren we bij de rechtstreekse vlucht naar Vancouver niet. Nu gingen we dus twee keer vliegen! Dit keer met Delta Airlines.

De heenreis verliep rustig, Martijn en ik zijn het er over eens dat van alle lange vluchten die we tot nu toe gemaakt hebben, dit de meest relaxte reis was. Of het kwam dat we beiden nog twee keer hebben geslapen (dan vliegt de tijd letterlijk voorbij), of doordat het entertainmentsysteem gewoon ervoor zorgt dat je geen tijd hebt om je te vervelen, weten we ook niet.

We kwamen redelijk fris en fruitig aan in Seattle, waar we de overstap moesten maken naar de vlucht richting Vancouver. Gelukkig was dit allemaal snel geregeld, maar moesten we nog wel zeker 3 uur wachten. Martijn had een plek gevonden bij het raam bij de gate waar hij goed zicht had op de aankomende en vertrekkende vliegtuigen. Die moesten natuurlijk wel op de gevoelige plaat worden vastgelegd. Ik heb me vermaakt met meekijken en mijn boek lezen. De tijd ging redelijk snel voorbij. Dat gold ook voor de tijd in het vliegtuig naar Vancouver, een vlucht van ongeveer 40 minuten. Voor je überhaupt bovenin de lucht was (of in ieder geval hoog genoeg om te vliegen), gingen we alweer naar beneden. Bij zo'n korte vlucht blijft het vliegtuig wat lager vliegen, maar dat geschud en het landen blijf ik toch heel naar vinden. Mijn maag maakt altijd salto's. Ik was dus ook blij dat we weer op de grond stonden en nu dan écht in Vancouver.

Met een shuttlebusje zijn we naar het hotel gebracht. Ze hadden daar een handig kaartje met alle restaurantjes in de omgeving. We kozen ervoor om naar BostonPizza te gaan, een restaurant waar je natuurlijk Pizza kunt krijgen, maar nog veel meer andere lekkere gerechten. Martijn had natuurlijk de lekkerste vleespizza gekozen en de zalm trok mij erg aan. Heerlijk gegeten, en ondertussen tollend op onze benen gauw weer naar het hotel gegaan om nu even een verhaaltje te schrijven. Zodra dit online staat, liggen wij lekker in bed! Want... Morgen moeten we natuurlijk wel Guy en Caressa welkom heten in Vancouver!

• 16 Juni 2014 - 15:59

Mama:

Fijn dat de reis goed is gegaan en jullie veilig zijn aangekomen. Hopelijk beviel het hotel en hebben jullie heerlijk kunnen slapen. Als jullie Guy en Caressa ophalen zijn jullie compleet om gezamenlijk vakantie te gaan vieren. Laat het avontuur maar beginnen. Groetjes voor allemaal XXXX

• 16 Juni 2014 - 16:41

Kim Boorsma :

Goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Enjoy!

• 16 Juni 2014 - 22:49

Saartje Dewijsen:

16 juni 2014 22:40 Door tante saar

Fijn dat jullie veilig zijn geland,het blijft
    toch altijd spannend.En nu maar genieten.

Lieve Groeten .Tante Saar en Ome Peter.